Andre- og flergangsfødende- et spm:

CanisBebis

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Maisløyfene 2024
Merker dere andre som skal ha barn nr 2 (eller 3,5,5 osv) også mer murringer enn første gang?

Trodde det skulle være mindre nå i runde to, men er i 3+6 og kjenner masse stikking og murring, mye mer enn jeg kan huske fra sist. Trodde at livmora var litt sånn «ferdigstrukket»… men kanskje jeg bare merker ting bedre nå fordi jeg bet hva det er/kjenner igjen følelsen?

Jeg er gravid med andre nå, førstemann født juni 21. Merker veldig lite/ingenting til murringer, hverken nå eller forrige gang. Så det er nok veldig individuelt tenker jeg

3.gangs, minste er 4 år. Har strukket en del, men hatt en god del murringer i korsryggen. Husker ikke om jeg hadde like mye sist, men har hatt det fram til uke 8 i allefall

Har 3 barn fra før og mener å huske jeg hadde mer murringer som menssmerter med nummer en, da føltes det som mens skulle komme og hadde og litt småblødninger. Nå er det mer strekk i sidene jeg føler, spesielt hvis jeg hoster, nyser eller reiser meg opp for fort. Mulig jeg kjente litt mensmurringer før eller rett etter jeg testa positiv, men det var før uke 4.

Sniker
Har hatt masse murringer i alle svangerskap :) tror det er helt vanlig. Det som gjerne skjer flergangs er at livmoren raskere spretter opp av bekkenet og blir romsligere i starten av svangerskapet, men mot slutten av svangerskapet er den gjerne ikke noe større enn hos høygravid førstegangs :)

Merker dere andre som skal ha barn nr 2 (eller 3,5,5 osv) også mer murringer enn første gang?

Trodde det skulle være mindre nå i runde to, men er i 3+6 og kjenner masse stikking og murring, mye mer enn jeg kan huske fra sist. Trodde at livmora var litt sånn «ferdigstrukket»… men kanskje jeg bare merker ting bedre nå fordi jeg bet hva det er/kjenner igjen følelsen?
Yes sir! Nr 2 her, og det stikker, strekker og murrer!;)

Masse strekking, tredjegangs. Syntes jeg er fortere blitt "større", magemåler er definitivt oppe et par cm kjenner jeg på buksene. Vet ikke om det bare er oppblåsthet da :P

2 gangs her - jeg har masse murringer! Nesten som menssmerter. Mye mindre strekk-smerter nå enn i forrige svangerskap.
Jeg er 14+6, og hørte hjertelyden for noen timer siden, så deg virker som at alt er bra, selv om jeg er litt bekymret for alle vondter.

Sniker fra desember. Jeg måtte høre med en bekjent som er jordmor. Jeg har hatt mye murringer, nesten som menssmerter helt fram til uke 18. Kunne ikke huske dette fra sist svangerskap. Hun sa man gjerne kjente mer murringen andre og tredje svangerskap, så dette var ikke uvanlig i det hele tatt :shy:

Sniker fra desember. Jeg måtte høre med en bekjent som er jordmor. Jeg har hatt mye murringer, nesten som menssmerter helt fram til uke 18. Kunne ikke huske dette fra sist svangerskap. Hun sa man gjerne kjente mer murringen andre og tredje svangerskap, så dette var ikke uvanlig i det hele tatt :shy:
Åh, såå utrolig godt å høre- man blir jo så bevisst på alle følelser i denne perioden!

Jeg er 3.gangs, og har ingen murringer. Kanskje hatt litt strekk, uten at jeg har hatt tid til å føle på det, hehe.
Men jeg merker definitivt at livmoren har poppet opp allerede (7+2) og det er tidligere enn med nr. 1 og 2.
Jeg tror alt er normalt inntil det motsatte er bevist.

Nr 3 og 4 her. Mye smerter hele tiden. Men ikke rart heller sånn som det vokser. Magen kom i løpet av helgen.

Nr 3 og 4 her. Mye smerter hele tiden. Men ikke rart heller sånn som det vokser. Magen kom i løpet av helgen.
Veldig spent på når min mage kommer denne gangen. Hadde veldig lite synlig mage sist. Så ut som jeg var typ 6-7mnd på vei da jeg var i uke 39…

Jeg er 2. gangs, og merker lite til murringer. Muligens litt mer ligamentsmerter. Er kvalm, da. Det var jeg ikke forrige gang.

Er også spent på når magen kommer, men jeg tror den kommer sent. Veier mer enn ved forrige graviditet, og har en del på magen fra før.. Sist kom den rundt uke 20, så jeg går ut fra ca samtidig nå.

Back
Topp