Andre med urolige babyer på kvelden?

Sniker fra november. Gutten min er 6 uker nå. Opplever akkurat det samme, pupper i ett og vil bare ligge i armene og da spesielt i mine frem til kl 20.30, da legger han seg for natten. Hvis ikke jeg holder han begynner han å skrike hysterisk. På dagen kan han ligge for seg selv og er helt annerledes.

Men det er jo på ettermiddagen at vi får besøk av ivrige besteforeldre, tanter og venninner som gjerne vil holde og prate med han. Når han da begynner å gråte får jeg høre at jeg må lære han å ligge litt for seg selv, at han blir vant til å hele tiden bli holdt å når han blir eldre så har vi det gående med bortskjemt onge. Synes det er fryktelig leit når de sier det. Jeg ser jo en annen gutt på dagtid enn det de gjør, men orker liksom ikke sitte å forsvare meg hele tiden.

Godt å høre at det er flere som har det likens :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Ikke hør på dem! Et barn kan ALDRI få for mye kjærlighet og omsorg ;) Fy på dem som prøver å rette på deg.
 
Sniker fra november. Gutten min er 6 uker nå. Opplever akkurat det samme, pupper i ett og vil bare ligge i armene og da spesielt i mine frem til kl 20.30, da legger han seg for natten. Hvis ikke jeg holder han begynner han å skrike hysterisk. På dagen kan han ligge for seg selv og er helt annerledes.

Men det er jo på ettermiddagen at vi får besøk av ivrige besteforeldre, tanter og venninner som gjerne vil holde og prate med han. Når han da begynner å gråte får jeg høre at jeg må lære han å ligge litt for seg selv, at han blir vant til å hele tiden bli holdt å når han blir eldre så har vi det gående med bortskjemt onge. Synes det er fryktelig leit når de sier det. Jeg ser jo en annen gutt på dagtid enn det de gjør, men orker liksom ikke sitte å forsvare meg hele tiden.

Godt å høre at det er flere som har det likens :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Du: De kommentarene skal du IKKE bry deg om! Er det noe disse små har godt av, så er der nærhet og kos. Jeg har ofte mi lille sovende på brystet, sjøl om jeg godt kunne lagt henne fra meg - fordi jeg tror ho trenger kroppskontakten. Å si at de må lære å roe seg sjøl, og gjerne skrike litt - det er forrige generasjons tanker. Jeg tenker motsatt: først må barnet "fylles opp" med kos og nærhet den første tida, for å opparbeide seg trygghet til å ligge for seg sjøl etterhvert. Og jeg tror den nye forskningen er enig;-) Stol på mammahjertet ditt, du:-):-)
 
Takk for gode tilbakemeldinger! :) gjør det lettere..
Synes også det høres fornuftig ut å gi de så mye nærhet og kos at de blir så trygge at de vil ligge litt alene!

Noen har tilogmed sagt at han har sin skrike tid... Alle barn må gråte litt...
Men skjønner ikke hvorfor jeg skal la han ligge for seg selv å skrike, når han kan ligge hos meg å kose seg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for gode tilbakemeldinger! :) gjør det lettere..
Synes også det høres fornuftig ut å gi de så mye nærhet og kos at de blir så trygge at de vil ligge litt alene!

Noen har tilogmed sagt at han har sin skrike tid... Alle barn må gråte litt...
Men skjønner ikke hvorfor jeg skal la han ligge for seg selv å skrike, når han kan ligge hos meg å kose seg.


Sent from my iPhone using BV Forum
Folk sier så mye tullete!
 
Synes han har blitt mer urolig på kveldene nå ja. Er 3 uker og 2 dager. På dagen er det pupp og sovner fort men tar mye lenger tid for ham å komme til ro på kvelden. Litt slitsomt i blant. Håper det bedrer seg etter hvert :) Rareste er at han sovner fortere hvis lyset er på. Slår vi det av før han har sovna helt blir han skikkelig urolig. Merkelige greier.
 
Her våkner hun rundt kl 22 og er våken til ca 02. Da er hun veldig urolig og vil bare ha pupp og kos. Og gjerne noen bleie skift, masse gulping og skifte pysj. Blir illsint om jeg prøver å legge henne når jeg tror hun har sovnet.
 
Jordmora mi fortalte at melka på dagtid er som helmelk/fløte og på kvelden lettmelk, og at det derfor er vanlig at babyen trenger melk oftere på kvelden. :)
 
Hehe! Da har jeg rett og slett hørt litt og satt sammen min egen konklusjon. :p
- vi skylder på ammetåka, vi.
 
Back
Topp