Andre med pappaen i rotasjonsarbeid?

LitaOgGod

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Er så spent på korleis det skal gå med meg aleine med baby dei 14 dagane mannen e vekk på havet, men til gjengjeld veldig takknemleg for dei fire vekene han blir heime :smiley-angelic003
Håpar jo sjølvsagt alt skal gå fint som berre det, men eg kjenner jo litt på den følelsen å skulle klare å takle alt aleine. Og viss det då blir ein kolikkunge attpåtil... o_O
fleire som har tankar om detta?eller gjerne erfaringar? ☺️ Fyr laustxsmile9

Jepp, bare her er det ingenting fast. Mannen min er fisker! Fra 4.januar var han vekke 11 uker (var hjemme 1 uke i vinterferien). Han reiser igjen kvelden på 17 mai og kommer hjem mellom 20.juni og 9.juli. Så er det en mnd fri. Og så er det fiske igjen helt til midten på oktober. En mnd fri og så egentlig fiske igjen fra mindten på november til midten i desember. Men den siste turen må han nok være hjemme ❤️ Og tror nok eg ikkje kommer til å godta at han reiser dagen etter nyttårsaften til neste år forbi så være vekke til vinterferien! Så kan hende han må begynne med å jobbe som forskalingssnekker igjen fra november til ut vinterferien til neste år før det hele begynne på an igjen. I utgangspunktet er han vekke 7-8 mnd i året.

Jepp, bare her er det ingenting fast. Mannen min er fisker! Fra 4.januar var han vekke 11 uker (var hjemme 1 uke i vinterferien). Han reiser igjen kvelden på 17 mai og kommer hjem mellom 20.juni og 9.juli. Så er det en mnd fri. Og så er det fiske igjen helt til midten på oktober. En mnd fri og så egentlig fiske igjen fra mindten på november til midten i desember. Men den siste turen må han nok være hjemme ❤️ Og tror nok eg ikkje kommer til å godta at han reiser dagen etter nyttårsaften til neste år forbi så være vekke til vinterferien! Så kan hende han må begynne med å jobbe som forskalingssnekker igjen fra november til ut vinterferien til neste år før det hele begynne på an igjen. I utgangspunktet er han vekke 7-8 mnd i året.
Håj! Eg føle du slår meg der! :nailbiting:
Eg skal aldri klage igjenn! :banghead:
Har dåke unga frå før og?

Det høres utrolig tøft og slitsomt ut! Hvordan syns du det er når han er så mye borte?

Jepp, bare her er det ingenting fast. Mannen min er fisker! Fra 4.januar var han vekke 11 uker (var hjemme 1 uke i vinterferien). Han reiser igjen kvelden på 17 mai og kommer hjem mellom 20.juni og 9.juli. Så er det en mnd fri. Og så er det fiske igjen helt til midten på oktober. En mnd fri og så egentlig fiske igjen fra mindten på november til midten i desember. Men den siste turen må han nok være hjemme [emoji173]️ Og tror nok eg ikkje kommer til å godta at han reiser dagen etter nyttårsaften til neste år forbi så være vekke til vinterferien! Så kan hende han må begynne med å jobbe som forskalingssnekker igjen fra november til ut vinterferien til neste år før det hele begynne på an igjen. I utgangspunktet er han vekke 7-8 mnd i året.

Sambo jobbet en mnd på og en av på båt i to år. Skjønner at det ikke er lett og at han vurderer å begynne og jobbe på land! Nå jobber sambo annenhver uke dag og natt. Så det er hvertfall bedre ift båt.

Sambo jobbet en mnd på og en av på båt i to år. Skjønner at det ikke er lett og at han vurderer å begynne og jobbe på land! Nå jobber sambo annenhver uke dag og natt. Så det er hvertfall bedre ift båt.
Vi ska nok klar oss heilt fint ☺️ Berre at ting ser så uhåndterlig ut aleina så langt fram

Håj! Eg føle du slår meg der! :nailbiting:
Eg skal aldri klage igjenn! :banghead:
Har dåke unga frå før og?
Vi har en hver. Egg at en gutt på 7 og han en jente på snart 7. Så dette blir vår første sammen ❤️ det er ganske heftig når han er vekke! Hvertfall på vinteren for da er han vekke VELDIG lenge om gangen. En mnd er liksom ingenting i forhold til de 3-5 ukene han er vekke på sommer og høst.

Jeg kjenner meg igjen i bekymringene dine fra mitt første svangerskap. Min samboer jobber 5 uker på og 5 uker av og måtte reise fra oss når guttungen bare var tre uker gammel! Husker det var litt tungt når jeg ble alene, men jeg ble fort vandt til det og dagene gikk fort til han kom hjem igjen :)

Jeg syntes de første turene var værst da far plutselig var borte og 5 uker senere kom det en "fremmed" mann hjem som måtte bygge opp forholdet deres på nytt. Når barnet endelig ble trygg på far så forsvant han igjen i 5 uker.

Det kommer til å bli tungt, men det er deilig å ha en far som er 100% når han er hjemme! Jeg syntes det er mye bedre enn om far skulle ha jobbet hele dagen og kommet hjem sliten og trøtt og nesten ikke ha tid og energi til barnet.

Det høres utrolig tøft og slitsomt ut! Hvordan syns du det er når han er så mye borte?
Det handler selvfølgelig veldig om innstillingen min. Eg kunne vært skikkelig nede og lagd det surt for han og meg, men eg prøver å være så positiv som mulig ❤️ eg vet at han elsker jobben sin og det er det som er viktig for meg. Det er perioder som e tøffere enn andre. Første uken er grusom - for da skal eg venne meg til en ny hverdag. Og etter det så går det overraskende fint! Men nå når han var vekke i 11 uker så ble eg veldig utålmodig på slutten. Ellers går det veldig bra ❤️ sommerfuglene i magen forsvinner aldri da ❤️ Og så er det veldig godt å savne hverandre! Vi setter veldig stor pris på tiden vi har sammen.

Har en mann som er vekke enten søndag til fredag eller mandag til lørdag hver uke, så her har vi kun helgene sammen[emoji57] har 4 barn, så når han først er hjemme så er det mange han må fordele tiden sin på, men vi setter utrolig stor pris på tiden vi får sammen [emoji5] skulle veldig ofte ønske at han hadde en 7-15 jobb, men han elsker de han gjør, å da får vi gjøre det beste utav det[emoji4]

Har en mann som er vekke enten søndag til fredag eller mandag til lørdag hver uke, så her har vi kun helgene sammen[emoji57] har 4 barn, så når han først er hjemme så er det mange han må fordele tiden sin på, men vi setter utrolig stor pris på tiden vi får sammen [emoji5] skulle veldig ofte ønske at han hadde en 7-15 jobb, men han elsker de han gjør, å da får vi gjøre det beste utav det[emoji4]
Ja gjer ein det beste ut av det, så kan ka som helst funke ☺️ Eg er veldig spent på korleis detta blir iallefall ☺️ Ingen barn frå før så blir ganske nytt for oss begge ☺️

Back
Topp