Andre med neseblødning?

LuckyMom

Venn av forumet
Jeg har den siste uka vært plaget med neseblødning, det skal ingenting til før det begynner å renne. Må gå med papir i lomma kontinuerlig nå i tilfelle det skulle komme på feil tidspunkt og sted.

Kan det komme av svangerskapet eller? :/ Har aldri hørt om det jeg men...

Andre som har opplevd det noen gang?

har ikke opplevd det i dette svangerskapet enda.
Men i forrige så slet eg med det en periode! Og var ikke sånn at det kom og snek seg en liten dråpe i nesehullet, nei det fosset ut! Om du går rundt hjemme, så kan eg anbefale en liten tampong opp i der, den suger til seg, og eg følte at det stoppet raskere å blø om eg hadde det stappet opp i nesen enn papir :)

Åh, så bra det var andre enn meg som har opplevd det samme, en tampong i nesa var ikke en dum idè egentlig, passer vel akkurat inn i neseboret, hehe.
Vet ikke hvor vanlig det er å blø slik i nesa under svangerskapet siden jeg aldri har hørt om det tidligere, merkelig.. Men bra jeg ikke var alene om det :)

Takk for respons og takk for tipset ;)

Jeg har gjort det, men aner ikke om det skyldes svangerskap i seg selv eller om det kommer av blodfortynnende :)

Det er ikke så uvanlig med neseblødning i svangerskap. Alle slimhinner blir mer sensitive og har økt blodtilførsel. Derfor kan man få lettere blødninger i nesen, tannkjøttet og i skjeden f.eks i forbindelse med sex. Pass på at du får i deg nok jern hvis du blør mye og ofte!

Såpass ja, da vet jeg det også :) Jeg burde jo tenkt på det da, hehe, sånn går det.
Jeg er avhengig av jern, så det tar jeg daglig og har gjort det i flere år. Går jeg uten jerntilskudd i 2-3 dager så begynner jeg å svimle ganske fort.
Så det er jo greit, så jeg ikke mister så mye når jeg blør i nesen så ofte som jeg gjør for tiden :)

Back
Topp