Andre med nattevåkere her?

Helena81

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Lille jenta mi er så mye våken om natten. Hun våkner for mat hver 3.time og er lys våken hver gang. Tar alt fra 1-3 timer å roe henne ned igjen. Og når man da selv har sovet bare 2-4 timer mange netter på rad,kjenner jeg at jeg er ganske så utslitt. Jeg vet at jeg ikke får gjort noe med det når hun er så liten,jeg bare lurer på hva dere andre gjør for faktisk å klare å fungere om dagen? Hun er lys våken på det tidspunktet på dagen jeg kunne lagt meg ned for å sove også,og på ettermiddagen har jeg storesøster også å passe på,så null søvn da heller. Man blir litt desperat etter søvn etterhvert!!

Jeg har også en nattevåker!
Tar han med i senga når jeg legger meg mellom 21-23, han spiser flere ganger og bæsjer flere ganger og blir selvfølgelig lys våken.. sovner etterhvert, men våkner da raskt opp igjen for mer mat, og har da en lang våkenperiode igjen ca mellom 03 og 05. Hjelpes. Vil helst opp og se, ut å gå, så nytter ikke å bare ligge i senga, da blir det skriking. Sånn har det vært et par uker... Jeg får sovet på morgenen da, sover godt fra 05-ca 09, men guuuud så slitsomt.

Jeg har også en nattevåker!
Tar han med i senga når jeg legger meg mellom 21-23, han spiser flere ganger og bæsjer flere ganger og blir selvfølgelig lys våken.. sovner etterhvert, men våkner da raskt opp igjen for mer mat, og har da en lang våkenperiode igjen ca mellom 03 og 05. Hjelpes. Vil helst opp og se, ut å gå, så nytter ikke å bare ligge i senga, da blir det skriking. Sånn har det vært et par uker... Jeg får sovet på morgenen da, sover godt fra 05-ca 09, men guuuud så slitsomt.
Hørtes ut som hjemme hos oss dette her;) hun gråter ikke så høyt,men smågråter en del og bare tuller med puppen. Så må jeg opp med storesøster kl 07.30,og da er liksom dagen begynt og sjansen til å sove er over. Misforstå meg rett,jeg koser meg masse med lille snuppa mi og elsker henne over alt,men jeg bare lurer på hvor i all verden man skal hente energi når man aldri får sovet mer enn noen få timer i døgnet. Satser på at det snart bedrer seg for oss,Blåbærtua! :)

Sånn er det her og! Er våken fra rundt 2 til 4. Så våkner hun igjen rundt 5. Da sovner hun ikke igjen før 10-11 igjen. 3 timer søvn er litt lite...

Min er også mye våken om natten. Ikke sånn lys våken, men mye knirk og sutring. Sikkert pga vondt i magen.

Skulle visst aldri skrevet det med at hun ikke gråter så mye på natten,for i natt har hun grått og grått og vært veldig vanskelig å roe ned. Måtte bære henne rundt for å roe henne,og hver eneste gang jeg prøvde å legge henne fra meg,var det i gang igjen. Tror det var magevondt,så nå har jeg vært på apoteket og kjøpt minifom.

Har ei som er mest våken på natt også, ligger på puppen hele tiden (begynner å bli rimelig sår) og kan hvertfall ikke ligge alene i senga si ;-) her har vi og en storebror på 15 mnd, så ikke bare bare å legge seg på dagen! Tar på å få rundt 4 timer søvn av og på hvert døgn kan en si!

Hun spiser hver tredje time og sovner oftest greit igjen etterpå. Men har begynt å våkne igjen så fort jeg legger henne i babynestet. Virker som hun bare trenger kroppskontakt og kos. Så da har hun sovet inntil meg mens jeg halvveis sitter i sengen :/
Er ikke noe glad i å sovne med henne slik, men er jo så trøtt så jeg sovner både mens vi ammer og mens vi koser :P

Hun spiser hver tredje time og sovner oftest greit igjen etterpå. Men har begynt å våkne igjen så fort jeg legger henne i babynestet. Virker som hun bare trenger kroppskontakt og kos. Så da har hun sovet inntil meg mens jeg halvveis sitter i sengen :/
Er ikke noe glad i å sovne med henne slik, men er jo så trøtt så jeg sovner både mens vi ammer og mens vi koser [emoji14]
Samme her. Jeg ammer liggende om natten, så blir til at hun blir liggende med meg i dobbesengen.

Er ikke noe glad i å sovne med henne slik, men er jo så trøtt så jeg sovner både mens vi ammer og mens vi koser :P
Sånn er det her også..

TAKK for at butikker åpner igjen imorgen! Minifom dråper! Fantastisk oppfinnelse!

Nå har jeg så og si døgnet igjen.

Mat på natta må hun ha, og hun har ikke helt taket på å die liggende bestandig, så tidvis nå jeg sitte.

Men å amme liggende og så sove videre er det beste og derfor jeg ikke vil ha noe babynest eller sånn i senga vår, det blir bare pes. Vi samsover, det har vi gjort med de eldste også.

Dette er hennes fjerde natt, så hun er helt fersk i denne verden. Og det er den natta vi har sovet mest, i det minste.

Back
Topp