Andre med lavt blodtrykk?

Håpefull94

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Jeg var hos lege i uke 8 og hadde da et blodtrykk på 90/60, om det skulle si noen noe. Vet ikke hva det har ligget på i ettertid ettersom jeg ikke har vært på kontroll siden (er 15+4).
Jeg har siden da vært mye svimmel, både når man reiser seg men også generelt gjennom dagen; om jeg står lenge/gjør noe, eller andre ganger kan jeg føle meg ør selv om jeg ligger på sofaen. Føler meg ofte litt andpusten samtidig som jeg er ør. Noen dager merker jeg dog lite til det.

Spørsmålet mitt er egentlig om noen har opplevd det samme og har erfaringer/tips? Hadde det på samme måte sist svangerskap for 6år siden, men husker lite fra det. Tror ikke jeg hadde noe spesiell oppfølging rundt det, men husker heller ikke hvorvidt jeg snakket om det på kontroll. Skal til jordmor om to uker.
 
Husker ikke hva mitt låg på sist,men legen sa det var lavt...var da I uke 12...Han sa hvertfall at det viktigste var å spise hyppig...eg var fortsatt kvalm og fekk ikkje i meg så masse mat...føler meg mye bedre no når matlysten e tilbake:happy: Skal til jordmor neste uke.

Har også vert plaget med lavt blodtrykk,lite jern og lav blodprosent i tidligere svangerskap...ikke hatt noe ekstra oppfølging bortsett fra jerntabletter.
 
Litt lavt her også, slitt utrolig mye med å være svimmel til og med når æ ligg og skal slappe av.. legen mene blodtrykket mitt e fint, da det ligg en del over 100, men han mente det kunne ha noe å gjøre med blodsirkulasjon. Ingen lege her og uten noe særlig svar heller.. Den svimmelheta skremme til tider. Snakk med jordmor når du skal til ho, det skal værtfall æ! Så kanskje du får et bedre forklaring/svar..
 
Litt lavt her også, slitt utrolig mye med å være svimmel til og med når æ ligg og skal slappe av.. legen mene blodtrykket mitt e fint, da det ligg en del over 100, men han mente det kunne ha noe å gjøre med blodsirkulasjon. Ingen lege her og uten noe særlig svar heller.. Den svimmelheta skremme til tider. Snakk med jordmor når du skal til ho, det skal værtfall æ! Så kanskje du får et bedre forklaring/svar..
Ja syns også det er skummelt, spesielt når jeg er alene hjemme med kommende storesøster og blir så slapp, men spiser godt og prøøøver å få i meg nok væske. Alle andre prøver har liksom vært fine (jern og blodprosent), så skal ikke kunne være noe annet som gjør det heller. Litt greit å vite at jeg ikke er alene om å oppleve det:)
 
Husker ikke hva mitt låg på sist,men legen sa det var lavt...var da I uke 12...Han sa hvertfall at det viktigste var å spise hyppig...eg var fortsatt kvalm og fekk ikkje i meg så masse mat...føler meg mye bedre no når matlysten e tilbake:happy: Skal til jordmor neste uke.

Har også vert plaget med lavt blodtrykk,lite jern og lav blodprosent i tidligere svangerskap...ikke hatt noe ekstra oppfølging bortsett fra jerntabletter.
Godt du føler deg bedre nå da :) selv har jeg ikke lite jern og blodprosenten var fin i uke 8 og 4 i alle fall. Skulle gjerne hatt en «kur» for den svimmelheten da, men er i alle fall litt godt å vite at jeg ikke er den eneste med den «bivirkningen»:)
 
Ja syns også det er skummelt, spesielt når jeg er alene hjemme med kommende storesøster og blir så slapp, men spiser godt og prøøøver å få i meg nok væske. Alle andre prøver har liksom vært fine (jern og blodprosent), så skal ikke kunne være noe annet som gjør det heller. Litt greit å vite at jeg ikke er alene om å oppleve det:)
Nei, du e absolutt ikke aleina om det! ❤ håpe formen blir bedre, her e alle prøvan også fine.. så vanskelig å finne ut årsaken.. håpe det løse sæ fort
 
Slet med veldig lavt blodtrykk med jevnlige besvimelser i mine to første svangerskap, men denne gangen er blodtrykket veldig bra (bank i bordet). Fikk råd om å spise ofte, drikke mye, få nok hvile og å sette meg ned når jeg ble svimmel - og ble faktisk rådet til å spise litt lakris hver dag (i motsetning til hva som normalt anbefales).
 
Slet med veldig lavt blodtrykk med jevnlige besvimelser i mine to første svangerskap, men denne gangen er blodtrykket veldig bra (bank i bordet). Fikk råd om å spise ofte, drikke mye, få nok hvile og å sette meg ned når jeg ble svimmel - og ble faktisk rådet til å spise litt lakris hver dag (i motsetning til hva som normalt anbefales).
Oi, lakris faktisk. Sa de hvorfor? Har bank i bordet enda ikke besvimt i dette eller forrige svangerskap, men var veldig nære flere ganger i forrige om jeg stod for lenge i dusjen. Merker jeg lett blir litt nervøs nå før jeg går i dusjen for at det skal skje igjen.
Følte du at det var noe av rådene som hjalp?
 
Oi, lakris faktisk. Sa de hvorfor? Har bank i bordet enda ikke besvimt i dette eller forrige svangerskap, men var veldig nære flere ganger i forrige om jeg stod for lenge i dusjen. Merker jeg lett blir litt nervøs nå før jeg går i dusjen for at det skal skje igjen.
Følte du at det var noe av rådene som hjalp?
Vil absolutt ikke anbefale videre til andre gravide å hive innpå med lakris, da det kan være skadelig i svangerskapet. Grunnen til at jeg fikk det anbefalt var at blodtrykket mitt var så innmari lavt, og lakris visstnok kan bidra til å øke dette. Hvorvidt rådet var godt eller ei, det stiller jeg meg spørrende til:p Har nok mer troen på å spise jevnt og trutt, drikke nok og å få nok hvile/lytte til kroppens behov ;)
 
Bruk støttestrømper! Det hindrer blodårene i bena å utvide seg når du reiser deg opp. Det kan bidra til at du føler deg mindre svimmel og reduserer sjansen for besvimelse :happy:
 
Back
Topp