andre med katt her?

chicka mom

Forelsket i forumet
er det flere her inne som har katt i hus?
hvordan gjør dere med den iforhold til babyens ting?
som f.eks. vi har vogna i stua der sover Sander om dagen. om natta tar jeg myggnett over den så ikke katta ska hoppe oppi den å ligge. hu var fæl i begynnelsen å skulle hoppe opp i vogna, når Sander LÅ der! heldivis var vi alltid i nærheta, å røska hu ned med en gang. om natta var hu alltid inne før, men nå er hu mer ute pga bedre vær. hu velger selv om hu vil være ute eller inne om natta, men ofte kommer hu til soveromsdøra å jamrer midt på natta. da vil hu ut... *arg* men bedre det enn at hu ska pisse inne. vi slutta først med kattedo inne etter at Sander ble født.. Ingen uhell! lucky us..
Ellers så er hu egentli veldig flink å holde seg unna Sander. vil ikke ha henne opp i ansiktet hans i tilfelle han vil begynne å reagere..

Ute har vi alltid myggnett over vogna. katta har en gang prøvd å hoppe oppi vogna ute. men hadde myggnett da så hu falt ned igjen.
Er veldig gla i katta, men når det kommer til Sander bør hun passe seg...
hvordan har dere det i deres hus?

Her har vi hatt katt unge i en uke nå [:)]. Det går veldig bra mht småen på 12 uker og prinsessen på 3 år [:)]. Vi har en kurv i stuen og en på soverommet våres, vogn i gangen og grindsengen på rommet han skal ta i bruk snart men katten har aldri gått opp i disse tingene verken med baby eller uten baby i. Hun har fått hilst på småen og kommer gjerne bort å legger seg i armkroken min når jeg har småen f eks etter at han har spist og da har småen lagt i ene armkroken og katten i andre armen [:)]. Hun er på badet om natten og det har hun vært fra den dagen vi fikk hun og det kommer vi til å fortsette med når hun blir voksen også.

Har to kattebrødre, som var babyene våre før den skikkelige babyen kom [;)] Kort fortalt får de være mindre oppe og inne, iallefall ikke når jeg er alene hjemme. De hadde sikkert aldri gjort babyen noe, men vet aldri[8|] De har fått seng i kjelleren, og har mat der. Av og til kollapser de på babyteppet, men da blir de jagd vekk. Får heller ikke komme opp i sofaen lengre [&:] Så de er egentlig 70-80% utekatter blitt[:)]

Vi har en katt.. D fungerer veldig fint..[:)] Han bryr seg ikke om vogna hennes i d hele tatt.. Vogna står i stua om natta, og jeg ser i vogna at han ikke har vært oppi.. Han kommer bort og snuser på henner, når hun er på fanget vårt i soffaen.. Ellers viser han lite interesse.. Er veldig glad for at han er slik:)

Vi har to katter, de er ille til å legge seg i kurven under vogna..har alltid myggnettingen på så de har aldri fått sjansen til å komme oppi baggene.
De har eget teppe som de ligger på i sofan, og ligger de sjelden utenfor det [8D]
Og de har "eget" rom (datarommet vårt) som de legger seg på når ungene skriker for mye[;)], der har dem også kattedoen sin. De får ikke komme inn på soverommet vårt lengre og kommer heller ikke til å få gå inn på guttanes rom når det blir ferdig.

Ellers er de mye ute nå.
Det fungerer egentlig veldig greit alt sammen, er bare jeg som har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har så god tid til dem lengre..[&:]

ja jeg har og litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har så mye tid til henne.. hun var også min "baby" før Sander kom til verden[:D]
hun har egen seng på gulvet, å det er som regel bare der hun ligger å sover. av og til går hun opp på storebror sitt rom å legger seg. det synes jeg er griet, men det liker ikke sambo så han pleier å jage henne ut. trodde før at hun bare var en skikkelig innekatt. hun nekta å gå ut annet enn på do. men nå er hun gjerne ute 20 timer i døgnet. ops.. snakker om sola.. der vil hun inn [;)] hun pleier å hoppe opp i vinduskarmen når hun vil inn. søte lille pus[:D]

Vi har to rasekatter, som vi har kun som innekatter. Den ene pusegutten vår er kjempe snill, og holder seg unna vogna, men står gjerne like ved for å passe på Julie når hun sover. Hopper heldigvis aldri oppi den hverken når hun er oppi den, eller sitter på fanget. Den andre katten er det litt værre med, så der må man passe på som en hauk. Så fort man snur ryggen til så er hun gjerne på vei i full fart mot vogna. Vi har kjøpt kattenett, men har ikke hatt brukt for det enda. Jeg er alltid våken når hun sover i den om dagen, så jeg er der å følger med. Når hun sover ute bruker vi heller ikke, for vi bor i andre etasje og har derfor ingen katter på verandaen =D

Men spesielt pusegutten vår kommer godt overens med Julie. Sikkelig storebror =)

Vi har måttet gi fra oss pusemor her, det gikk rett og slett ikke.. hun la seg i alle tingene te snuppa. :(
senga, vugga,bilsete,stolen ja overalt [&o]
Så vår pus har flyttet hjem til svigers, der trives hun kjempe godt.. En veldig kresen og sær katt [:D]åpner vinduer og dører gjør hun også så det nytter ikke å lukke henne inne noen plass.. da må vi låse isåfall men hun hopper jo fremdeles på døra [:D]

den forsvant dagen etter vi kom heim frå sj.huset:( :(
så blir nok til at eg kontakter dyrebeskyttelsen i sommar.. i fjor hadde dei sjukt mange katter pga ansvarslause eigara!!

Vi har katt og jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå når vi kom hjem med den lille.

Her holder katten seg unna alle babytinga, og hun ligger mest i sin egen seng i kjellerstuen. Hun vil gjerne kose med lillegull av og til når jeg har han på fanget, men gullet er redd for pusen (!). Hun har aldri gjort han noe og hun er veldig liten og forsiktig, men han begynner å grine så snart pusen nærmer seg.

Her er pusen vår skikkelig storesøster[:)] Passer på Tobias. Når han ligg i vogna på altan sitt ho så fint på siden av vogna og passer på. Så kommer ho inn og henter meg når han våkner og begynner å gråte. Ho ligger ikke i tingene hans, ho har gjort det en gang, men da tok bf og lempa ho ut av senga og kjefta på ho. Sia da har ho ikke rørt tingene hans. I dag herja ho litt med babygymmen hans, men ikke mer enn at ho dytta t lekan så de gynga ei stund. Ho va i herjemodus og da kan ho herje med alt som ho ser. Ikke unga, men leker.

vi har to katter og det er ikke noe problem. Dem har kattedo i kjelleren men få mat i kjøkken og dem kan bevege seg fritt i hele huset. Vi har kattedør, slik at dem selv kan styre om den vil være ute eller inne.
Jeg synes ikke at man må sjerme de små alt for mye, så kattene har fortsatt lov å ligge på sofa eller kommer på vårt soverom. Dem holder avstand til den lille og er veldig snill. På dagtid legger jeg en sengeteppe over babysengen, og den er nok så fristende at jeg fant katten der noenganger. Men aldri når gutten ligger i sengen. Om natten legger jeg en teppe over vuggen i stua, men det er nok ikke nødvendig siden dem er ikke interessert i den. Når gutten sover ute bruker jeg myggnett, men først og fremst at ikke noen småkryp skal kommer inn i vogn, jeg er ikke redd for at katten hopper inn. Dem er fullstendig uinteressert i vogna.
På dagtid har dem også lov til å oppholde seg i romet til storebror, men ikke om natten. Da er barnerom den eneste tabusone i huset for kattene så lenge han er så små.

Vi overtok en katt for en ukes tid siden, og var spent på hvordan det kom til å gå i forhold til lillegutt. Men dette er en katt som har vært vant til baby, så hun viser faktisk ingen interesse for verken babyen eller tingene til babyen. Heldigvis [:)]
Eneste som irriterer oss er at hun klorer på sofaen!! [:@][8D]

Back
Topp