Andre med høyt symfyse-fundusmål her?

miliie25

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Hei :-)

De to forrige gangene jeg har målt har jeg lagt litt over den rød streken, men igår når jeg var på sykehuset for å avklare forløsningsmetode så målte jordmoren meg til godt over det grønne feltet. Syns det var litt rart at det skulle stige SÅ mye på et par uker. Blir jo selvfølgelig nervøs for stor baby. Andre med høyt mål her?

Hmm, hva sa jm da? Nevnte hun noe om det?
Hun sa ikke så mye. Blodtrykk og sånt er jo fint! Jeg er målt av 3 forskjellige jordmødre, og følte at hun her ikke var så nøyaktig. Hun jeg har til vanlig trykker liksom skikkelig for å finne toppen, men hun igår var såvidt borti :-p Så ble litt usikker. På UL var mini i magen helt på gjennomsnittet.

Da kan det jo bare være det rett og slett, at de måler forskjellig! Hvis du skal til din egen jm og måle igjen snart så kan du jo spørre? :)

Jeg lå over det grønne feltet idag. nesten 30 cm sf mål

Sniker ifra des og det er helt normalt ulike personer måler ulikt, så ville ikke stresset med det, så lenge den som måler ikke sier noe. Noen har også mer fostervann som gjør de større...

Sniker ifra des og det er helt normalt ulike personer måler ulikt, så ville ikke stresset med det, så lenge den som måler ikke sier noe. Noen har også mer fostervann som gjør de større...
Hun som tok ultralyden sa at jeg hadde mye fostervann, så kanskje det er den største grunnen for høyt mål da? :-)

Hun som tok ultralyden sa at jeg hadde mye fostervann, så kanskje det er den største grunnen for høyt mål da? :-)

Kjenner folk som har sett høygravide med en gang pga mye fostervann og normalt store barn;) så stor mage trenger ikke å bety stor baby;)

Jeg lå veldig høyt oppe med min datter- var gediger i magen. Lå helt i øvre kant av grønt felt. Hun ble født 9 dager før terminen og var 3535g 48 cm.. Lita pia i stor mage.
Men hadde mye fostervann, spruten sto utover i rommet da hun bøe født..

H
Jeg lå veldig høyt oppe med min datter- var gediger i magen. Lå helt i øvre kant av grønt felt. Hun ble født 9 dager før terminen og var 3535g 48 cm.. Lita pia i stor mage.
Men hadde mye fostervann, spruten sto utover i rommet da hun bøe født..
høres komisk ut :p

Jeg hadde høyt SFmål hele veien med yngstemann. Hadde liten mage da :)
Kan være forskjell i måten de måler på?

Eller forskjell på om man er høy, lav?

Back
Topp