Hos meg er det skikkelig dritt nå. 7+4 og jeg er såvidt ute av senga ila dagen. Bare fosterstilling og den drittkvalmen. Har kastet opp 4-5 ganger om dagen nå i romjula, og mannen må ta alt ansvar hjemme. Og det på phenergan+stemetil 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Langt ut på 20 tallet mener jeg å huske. Hadde en fastlege som ikke ønsket at jeg skulle gå på medesiner, så det hjalp heller ikke. Mye mer støtte fra ny lege denne gangen heldigvisStakkars deg, hvor lenge var du dårlig i forrige svangerskap?
Samvittigheten er noe herk, men vi får bare minne hverandre på at det gjøres en stor jobb av kroppen og at det noen ganger ikke er mulig å ta seg sammen og man må rett og slett bare hvile for å komme gjennom dagen! Men skjønner godt hvordan du har det![]()
Kan man få et intravenøst drypp på sykehuset i Norge hvis man har såpass ekstrem kvalme?Hos meg er det skikkelig dritt nå. 7+4 og jeg er såvidt ute av senga ila dagen. Bare fosterstilling og den drittkvalmen. Har kastet opp 4-5 ganger om dagen nå i romjula, og mannen må ta alt ansvar hjemme. Og det på phenergan+stemetil![]()

Gikk opp 30 kg i begge de forrige svangerskapene, selv med HG. Så vekta har jeg ikke sjekket enda, er egfntlig ikke bekymra for den. Starta på 10 kg + mellom nr. 1 og nå også.Kan man få et intravenøst drypp på sykehuset i Norge hvis man har såpass ekstrem kvalme?
Som @Sommerlykke2026 nevnte, kan det være alvorlig for deg hvis du er dehydrert, og mangler en stor del av ernæring
I hjemlandet mitt, hvis man har mistet 5% av opprinnelig vekt etter svangerskapet, kan man få en behandling med intravenøst drypp med en gang. Det hjelper selve kvalmen også. Har du sjekket vekten din i de siste dagene?
Sender deg stor klem![]()
Jeg har legetime i morgen også og skal be om sykemeldingHuff jenter, dette er virkelig ikke bare bare!
Det er godt dere tar det rolig og lytter til kroppen, det er det aller viktigste nå. Og at dere har noen rundt dere som varter dere litt ekstra opp om dagen
Her blir det legetime i morgen og en 100 % sykemelding, har en på 50%, men det vil være helt umulig nå. Har trappet opp på maksdose på kvalmestillende og det er godt å kunne få i seg noe mat!
Det verste nå er nok psyken, er tungt å være så dårlig over lang tid. Godt å ha en sted å dele erfaringer og tanker
Hvordan har dere det i dag?

Ah så bra å høre at du har mye kortere reisetid til sykehuset nå! Ja, intravenøst er lurt for deg med situasjonen din nå, synes jegGikk opp 30 kg i begge de forrige svangerskapene, selv med HG. Så vekta har jeg ikke sjekket enda, er egfntlig ikke bekymra for den. Starta på 10 kg + mellom nr. 1 og nå også.
Men har planer om å etterspørre intravenøst når jeg skal til legen på torsdag. I de forrige svangerskapene var sykehuset 1 time unna, så bare reisen føltes uoverkommelig. Men vi har flyttet og er nå 20 min unna i stedet, så har planer om å prøve det denne gang! Måtte bytte lege, men den gamle skrev i plan for nytt svangerskap at jeg ønsket (og han anbefalte) intravfnøst om jeg ble like ille nå.

Var på nippet til å bli innlagt sist, men kjempa gjennom fordi mannen var på sjøen og jeg hadde 3-åring hjemme, så så ikke det som en mulighet heller. Men denne gang har vi heldigvis lagt opp løpet hjemme og planlagt for at jeg skulle bli ubrukelig.Oi, det er virkelig ikke bra. Får du god oppfølging? Får krysse fingrene for at du ikke blir helt dehydrert. Har du klart deg uten innleggelse med de to andre?
Så bra at du har legetime i morgen, håper du får bytta til Embagyn og at du med det kommer deg litt lettere gjennom jobbuka.Jeg har legetime i morgen også og skal be om sykemelding
Men jeg har noen viktige møter på kommende torsdag og fredag, som jeg ble spurt om å ta ansvar for, da tenker jeg å få sykemelding fra uken etter.
Helt enig i at det er psykisk tungt! Jeg føler meg så deprimert og redd for at jeg ikke vet når kvalmen forsvinner eller om det faktisk forsvinner. Jeg husker ikke engang hvordan jeg var da jeg var frisk og rask![]()
Huff, høres ut som en forferdelig situasjon! Jeg regner med at du har forsøkt alt som er av ulike kvalmestillende?Ups. Har ikke dusja på fem dagerBlir så kvalm av det, så det har bare gått i glemmeboka her jeg ligger i fosterstilling!!
Ja, er på phenergan+stemetil nå, satser på å gå over til zofran etterhvert, men det er jo ikke før 12+0, så det er leeeenge til for meg som er 7+5Huff, høres ut som en forferdelig situasjon! Jeg regner med at du har forsøkt alt som er av ulike kvalmestillende?
Får helt vondt av deg.

Hvorfor får du ikke zofran før uke 12, når du er så dårlig?Ja, er på phenergan+stemetil nå, satser på å gå over til zofran etterhvert, men det er jo ikke før 12+0, så det er leeeenge til for meg som er 7+5![]()
Du vet det fra før, men premien er så verdt det Kjære deg, dette høres virkelig helt forferdelig utJeg er desperat etter tips! Jeg har vært veldig kvalm siden uke 6, men i går tok det seg skikkelig opp og jeg klarer ikke holde på noe. Spyr uansett hva jeg prøver å spise og får ikke i meg drikke, klarer heller ikke sove. I tillegg ammer jeg sønnen min på 11 mnd veldig mye og hyppig. Jeg lider virkelig nå og vet ikke hva jeg skal gjøre.
Litt usikker om jeg er en riktig person til å skrive her, siden jeg føler at andre har dårligere kvalme enn meg
Men det er ikke noe som er sammenlignbart, så jeg bare skriver erfaringen min.