Andre med baby med atopisk eksem?

MammaCaroline

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Hva smører dere? Babyen på litt over tre uker fikk utbrudd på lørdag. Har ikke fått kjøpt inn noe enda, men samboer skal kjøpe A-Derma Exomega i dag. Andre tips? Eksemen er verst i ansiktet.

Vil helst ikke bruke Hydrokortison for å roe ned det verste siden han er så liten, så håper kremen vil funke.

Holder dere dere unna bestemt mat,? Jeg spiser ikke sitrus, men bør jeg droppe noe annet? Vet ikke hvor mye melken påvirkes av mitt inntak sånn med tanke på trigging av eksem.

Skal forresten til legen for noe annet om en uke, så han får sett på babyen i samme slengen. Men det er vel ikke stort legen kan gjøre.

Sikker på at det ikke bare er utbrudd av melkeprikker/melkeeksem? Pleier å ha sin "topp" når barnet er pluss/minus 1mnd..(har ikke noe med melk å gjøre, annet en at det ser ut som små prikker med en melkehvit prikk i mindten..) Begge mine gutter har/har hatt det... Går over av seg selv etter et par uker ;)
Men greit å høre med legen!

Sikker på at det ikke bare er utbrudd av melkeprikker/melkeeksem? Pleier å ha sin "topp" når barnet er pluss/minus 1mnd..(har ikke noe med melk å gjøre, annet en at det ser ut som små prikker med en melkehvit prikk i mindten..) Begge mine gutter har/har hatt det... Går over av seg selv etter et par uker ;)
Men greit å høre med legen!
Nei dette er atopisk eksem. :( Både jeg og faren var hardt rammet som barn. Storebror slapp unna, men lillebror har visst fått det.

Hormonutslett har han hatt. Det ser ikke slik ut.

Min har smører med a-derma exomega, og bruker badeolje NAF. Men mi fikk utbrudd pga melkeallergi ifølge barnelegen.

Tror lillejenta har fått eksem. Hun er 3 mnd, men har det kun på kroppen, ikke ansiktet. Har smurt hydrokortison på de værste områdene, smører med miniderm morgen og kveld, funker veldig bra. Vet ikke om hun reagerer på noe jeg spiser, men har pakket vekk all ull og byttet vaskemiddel og kuttet tøymykner. Samboer hadde eksem som liten :( hvordan går det med gutten din nå?

Jeg har brukt en fet krem av bivoks fra Mary Kay. Eksemet gikk vekk etter bare noen dagers bruk, men må huske å smøre jevnlig, ellers kommer det tilbake.

Back
Topp