hva med å jobbe på de planlegingsdagne å heller ta noen andre dager som er pappan sine?
Det var vel det jeg ville unngå da jeg ikke ser poenget
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
hva med å jobbe på de planlegingsdagne å heller ta noen andre dager som er pappan sine?
Jeg er ikke lærer, men jurist, og vet at det finnes arbeidsgivere som går langt over streken. Men dessverre vet jeg ikke svaret på om hun har rett enda, men ser at flere lærere har diskutert permisjon da jeg søkte. Se feks denne linken: http://www.klikk.no/forum/barnimage...forvirring-rundt-ferie-og-permisjon-er-lærer/
Om det kan ligge noe i dette med "avspassering" osv. Jeg vil anbefale at du ber henne forklare hvorfor det er sånn, og så sjekker det opp med UF slik som blir anbefalt her. Hold oss oppdatert da
Vi har jo en så inni hampen innviklet arbeidstidsavtale! Det er her det blir problemer. Disse timene som inngår i planlegging ligger på årsbasis, derfor skal jeg ha ett visst antall timer med planleggingsdager i løpet av ett skoleår. Da jeg starter så raskt opp i skoleåret (slutten av august) skal jeg i teorien ha disse planleggingsdagene i min avtale. Da disse er gjennomført min oppstart, må jeg i følge min sjef "ta disse igjen i ferien min" da jeg blir betalt for disse timene.
Disse timene kommer også fra en såkalt tidskonto og vil derfor ikke ha noe med min arbeidstid ellers å gjøre, da de timene ligger på topp. (kalles den 39 uke) Men jeg mener at dette kan ikke jeg ta hensyn til når jeg er i permisjon. Da planleggingsdagene ikke er valgfrie, og disse er låst til visse dager. Det som jeg stusser på er at jeg får jo min lønn dekket av NAV i dette tidsrommet, så jeg forstår ikke hva min leder føler hun "taper" på dette`?
Takk for link, den skal jeg sjekke
Kan du ikke da ta det som gradert? Dvs at du jobber planleggingsdagene men forlenger permisjonen deretter? Pappan trenger vel ikke overta dagene?
Men uansett så har du fast jobb, å då skal du ha dei permisjons dagane du har rett på. Eg har fått fri desse planleggings dagane no før skolestart (perm beg søndag). Men spør utdanningsforbundets person på jobb. Lykke til ;-)
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Får ikke forlenge heller
Ringt både NAV og utdanningsforbundet i dag, og de lo godt med meg Så det ser ut som om denne saken føyer seg inn under underlige krav fra arbeidsgiver
*notert med fjærpenn*