Andre kaffe-tørste damer her på "rehab"?

Hekla85

Elsker forumet
Jeg sliter veldig! Er vandt til å drikka ca 5 kopper kaffi til dagen!
Og nå skal jeg bare ha en kopp???

Er helt grusomt, hehe, heldigvis så bli rjeg litt "uggen" av kaffe nå, men kjenner jeg ikke kommer meg helt "opp" om morgenen uten.... :(

Vel, jeg får ta en tur på butikken å kjøpe koffeinfri, kanksje det kan hjelpe litt på vanen, om ingenting annet ;)

Jeg er også ekstremt kaffetørst om dagene! I tillegg så måtte jeg slutte med snus på dagen, så jeg er mildt sagt litt abstinent, hehe. Neida det går nok bra med en slik motivasjon, men kjenner innimellom at suget er der for å si det sånn...

Jeg tar meg litt vanlig kaffe på morgenen, ellers sverger jeg til koffeinfri. Det er helt gull. :)

nøttelitenItreet skrev:
Jeg tar meg litt vanlig kaffe på morgenen, ellers sverger jeg til koffeinfri. Det er helt gull. :)

Godt å høre at det kan virke i stede for :)

vilblimamma87 skrev:
Jeg er også ekstremt kaffetørst om dagene! I tillegg så måtte jeg slutte med snus på dagen, så jeg er mildt sagt litt abstinent, hehe. Neida det går nok bra med en slik motivasjon, men kjenner innimellom at suget er der for å si det sånn...

Flink du er som har slutta med snus :)

Vi får prøve oss på den koffeinfrie, hihi 

Samme her :-) Drikker 1 med koffein på mårraen, og resten koffeinfri :-) Men de sier jo vi kan ha 2-3 kopper kaffe til dagen :-)) Bare hvis du ikke drikker masse brus med koffein ved siden av da.

Så tidlig i svangerskapet drikker jeg kaffe som vanlig jeg da. ca 3 kopper om dagen i snitt. Holder meg mest til pulverkaffe og "melkebasert" kaffe som har minst koffein.
Det er jo mest vesentlig å redusere mengden i 3. trimester for å ikke påvirke fødselsvekten til barnet, så da kommer jeg til å kutte ned.

Er viktig å kutte ned koffein i begynnelsen og, da for mye koffein kan forårsake SA.. Hvertfall det jeg har hørt og lest.

Hei, er også vant med en del kaffe hver dag, får skikkelig hodepine om jeg ikke har drukket kaffe før ti, hehe :) men her holder det med en til to kopper. Har oftest ikke lyst på mer. Vi kan jo drikke opptil tre kopper (ikke store krus ;P) hver dag?

Heldigvis så legger kvalmen en demper på kaffebehovet, er som deg 5-6 kopper om dagen. Nå drikker jeg 2-3 kopper..

snus har vært lettere å slutte med enn forventet (heldigvis) er nok kvalmen som har hjulpet meg der og...

MissTussi skrev:
Heldigvis så legger kvalmen en demper på kaffebehovet, er som deg 5-6 kopper om dagen. Nå drikker jeg 2-3 kopper..

snus har vært lettere å slutte med enn forventet (heldigvis) er nok kvalmen som har hjulpet meg der og...

Ja, der er faktiskt kvalmen til god hjelp, for å begrense kaffe.inntaket, hihi.
Eneste er at da får jeg lyst på cola, hehe :P

Godt å høre koffeinfri funker, tenker jeg må gå over til det nå. Får så innmari mageknip av kaffe!!?? Er det andre som opplever det?

Bortevekktiluketolv skrev:
Godt å høre koffeinfri funker, tenker jeg må gå over til det nå. Får så innmari mageknip av kaffe!!?? Er det andre som opplever det?

Nei, d har jeg ikke opplevd å få vondt i magen nei...

Back
Topp