Andre i helsevesenet?

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Jobber i helsevesenet og liker ikke tanken på vi må ta vare på smittet corona pasienter... får vi smitte må jeg nok offentliggjøre graviditeten litt fort... vi er to gravide i avdelingen så det påvirkes godt på en liten avdeling.

blir jo anbefalt gravide ikke skal ha nærkontakt med smittede, så håper jeg kan følge det...
 
Jobber på rehabilitering/korttid og lukket demens. Alle vet jeg er gravide og slipper derfor å håndtere de som er i karantene i påvente av svar. Og selvsagt de som evt blir smittet :)
 
Du skal ha krav på tilrettelegging for å unngå kontakt med koronapasienter når du er gravid. Jeg jobber også på sykehus og vi har hatt ganske mange koronapasienter på min avdeling i høst. Jeg måtte derfor si ifra til sjefen nokså tidlig for å få fritak fra å ha ansvar for de pasientene. Og pasienter som er isolert i påvente av prøvesvar.
 
Jeg jobber i ett akuttmottak, og har kjent veldig på dette de siste dagene. Hadde en prat med sjefen min forrige uke, hvor jeg fortalte henne at jeg er gravid. Fikk da beskjed om at det ikke var slik at jeg ikke kunne håndtere mistenkt covid-19 pos. pasienter, men at jeg bare måtte være litt ekstra forsiktig. Pratet med henne igjen i går, og fortalte at jeg ikke syntes dette føltes helt trygt slik situasjoen er nå, og ble da møtt med stor forståelse. Får nå tilrettelagt slik at jeg ikke trenger å ha pasientkontakt frem til jeg skal fortelle det til mine kollegaer. Veldig lettet og glad for det!
 
Du skal ha krav på tilrettelegging for å unngå kontakt med koronapasienter når du er gravid. Jeg jobber også på sykehus og vi har hatt ganske mange koronapasienter på min avdeling i høst. Jeg måtte derfor si ifra til sjefen nokså tidlig for å få fritak fra å ha ansvar for de pasientene. Og pasienter som er isolert i påvente av prøvesvar.

ja jeg vett jeg har krav på det men er leder så prøver å gå foran som et godt eksempel. Så muligens jeg sier noe tidligere enn jeg egentlig vil dersom det blir smitte og jeg må holde meg borte. Kan tilrettelegge men mine kollegaer vil jo forvente noe. Får ta det som det kommer. I verstefall får jeg ta en sm. Går på jobb pga jeg er sta ikke fordi ting er super greit om dagene
 
Back
Topp