Andre hjertesyke? Spørsmål ang. graviditet og fødsel.

Lene.M

Glad i forumet
Hei!

For 5 år siden fikk jeg diagnosen SVT (Supraventrikulær takykardi). Har fått operert inn en Reveal som registrerer hjerterytmen, samt at jeg går på Sotalol (betablokker). Går på kontroll hver 3. mnd.

Men så over til spørsmålet; er det noen her inne med lignende tilstand som har vært gjennom graviditet og fødsel? Vi er prøvere. Har googlet litt rundt og sett at leger sier det er ufarlig osv, men greit og høre andres erfaringer og ikke bare teori fra leger. :)

Jeg har en medfødt hjertefeil! Ikke samme som din !
Ble født med en coartasjon på aorta, og har diverse "småplukk" som ikke er relevant!

Blir fulgt opp på Rikshospitalet og på lokalsykehuset, men må føde på Rikshospitalet!! Får organeettet ul på Riksen også!

Jeg er hjertesyk og gravid(kke samme hjertesykdom som deg da). Har blitt fulgt opp på Riksen helt fra begynnelsen av og skal føde der. Det har gått overraskende bra selv om jeg må gå på mine faste hjertemedisiner, nadolol og tambocor. Nå er jeg 30+4 uker på vei, så merker at jeg blir raskere sliten og lettere andpusten. Jeg anbefaler deg om å få en henvisning til Dr Estensen på Rikshospitalet. Hun er overlege og eksperten på hjertesyke gravide og utrolig dyktig. :)

Back
Topp