Mammacile
Mammacile
Jeg ble henvist til ultralyd av jordmor for "vekstestimering" fordi symfysemålet mitt hadde flatet helt ut i uke 28 og 29. Vesla har ligget i tverrleie i flere uker, så jordmor trygget meg på at det kan gi lave sf-mål. Så var jeg på UL idag (uke 30), hvor legen så på mengde fostervann, gjennomstrømming fra morkaken, navlestrengen og hjerterytmen til babyen m.m. Han tok også mål av babyens hode og mage, og kom frem til at lave sf- mål nok skyldes både at babyen ligger lavt i magen og at hun er en liten baby. Han målte vekstaviket til å ligge -16% under gjennomsnittet Resten så bra ut, så han mente det ikke var grunn til bekymring, men ville ha meg inn igjen til ny UL om tre uker. Synes -16% høres fryktelig mye ut, og klarer ikke la være å bekymre meg for om lille får i seg nok næring Får hele tiden høre hvor liten mage jeg til å være i uke 30....Er det andre som har fått sf-mål under det skraverte området på helsekortet eller fått bekreftet vekstavvik på UL? Jeg får spise som en hest de neste ukene, og håpe at snuppa legger på seg litt til neste kontroll...