Andre her med lavt sf mål?

I dag har det vært en litt lang dag. Det siste døgnet har jeg følt at bevegelsene har blitt merkbart mindre, og mindre kraftige spark. Når jeg våknet i morges var det såvidt jeg kjente noe bevegelse når jeg dultet i han. Etter å ha spist is liggende på venstre-siden og kun telt et par spark ble jeg litt mer urolig.

Da ringte jeg gynekologen, som jeg hadde time hos i morgen for vekstkontroll. Fikk flytta timen til i dag, hvor jeg likevel måtte vente noen par timer. Det var noen laaaange timer for å si det sånn. Hjalp heller ikke så veldig å søke rundt på forum om dette med lite liv.


Heldigvis gikk det ganske greit på vekstkontrollen i dag. For tre uker siden var han -8% fra gjennomsnittet, noe som ikke var noe å bekymre seg for mente legen. Denne gangen var han -10%. Det er da i grenseland til hva som er "normalt". Alle andre tester som han gjorde var fine, gjennomstrømning til navlestreng, fostervann, ctg, så det var bra. Han mente at det ikke var grunn til å bekymre seg og at jeg skulle få en ny vekstkontroll om halvannen uke når jeg er 39+3 (er 37+6 i dag).

Fy søren for en lang dag! Lenge siden jeg har bekymret meg så mye for noe. Er glad for at jeg ikke måtte vente så lenge med å sjekke opp i det. Nå som jeg vet at alt ser bra ut kan jeg senke skuldrene. :)
Legen mente også at man måtte ta det alvorlig om man merket mindre bevegelse, bedre med en telefon for mye til fødeavdelingen enn en for lite.

Så å bra at det stod bra til hos deg også da:) Og at du får så tett og god oppfølging. ♡
 
Godt å høre at du har fått ei frisk jente. Det er det viktigste <3 Satser på at det samme gjelder nr. 2 :)

Fikk du tilbud til UL vekstkontroll med førstemann? Sjekka de motstand i navlestrengen osv da?
Litt rart at de ventet helt til svangerskap nr. 2 med å gi blodfortynnende hvis det hjelper. Hvis det er noe som skal hjelpe fosteret å vokse litt mer, vil jeg ha det nå jeg.

Jeg håper det:) jeg fikk det kun en gang langt ut i svangerskape med første og dem sa da at alt var normalt og veksten var normalt. Når barnet var født og morkaken var undersøkt fikk jeg brev i etterkant om det med blodfortynnende i 2. Svangerskap. Synes også deter veldig rart.
 
Back
Topp