Andre erfaringer med deltidsstillinger?

Kov86

Flørter med forumet
Har inntil mars 2013 jobbet 100% fast stilling! grunnet flytting har jeg skiftet jobb å har nå bare 70%.
Men har jobbet ekstra inntil 100%. Spurte på første legesjekk i graviditeten om dersom jeg ikke hadde energi hva da med de vaktene jeg jobber ekstra? Legen svarte med at hun ikke kunne sykemeldt meg fra noen vakter jeg ikke hadde.

Er nå sykemeldt, heldigvis har fastlegen min vikar, som sykemeldte meg fra ekstravakter. Trenger da dokumentasjon fra arbeidsgiver hvor mye ekstra en har jobbet, å levere sykemelding til nav. Men tror det er lite eller feil kunnskap hos både leger og nav for oss som jobber deltid og ekstra vakter. Dette kan jo få konsekvenser økonomisk både ved sykemelding og i permisjonstiden.

Noen som har andre historier eller erfaringer med dette?

Flytter denne over på generell, så kanskje noen kan svare :)

Om du har satt opp ekstravaktene lang tid fram, så skal du få sykmelding for de vaktene og eventuelt sykepenger for de fra arbeidsgiver/ Nav, det har i alle fall jeg fått de gangene jeg har tatt på meg ekstra vakter, Sånn fungerer det der jeg jobber i alle fall. Det bør vel også sjef/avdelingsleder der du jobber vite noe om også :) Har ikke trengt dokumentasjon, men jeg har bare blitt "akutt" syk de gangene jeg har blitt syk.

Håper at det ordner seg for deg :)

Er du 100 % sykemeldt så skal det ikke være noe problem. Arbeidsgiver må sende inn lønnsopplysninger til NAV og da får du riktig lønn. Be om kopi av den lappen av lønningskontoret, så du ser hva de sender inn. Så fyller du ut på din sykemeldings del D hvor mange timer i uken du er satt opp i sykemeldingsperioden. Lykke til, er mye ansvar som faller på arbeidstaker når man blir sykrmeldt og det er NAV som skal betale lønn ;)

Det er nye regler fra nav i år!:) du må ha en sukmelding fra stillings orosenten din (som da er på 70) også må du ha en sykmelding på tilkallings hjelp. Og der må arbeidsgiver levere inn lønnslippene (3mnd tilbake i tid?) For og få gjennomsnittet for ekstra timene du har jobbet:)

Har akkurat hvert igjennom denne runden selv, arbeidsgiver, lege og nav vet alt for lite om den nye endringen. så derfor har det blitt mye frem og tilbake

Ekstravaktene mener jeg at du får ingenting på. Med forrige jobba jeg 75% og hadde mange ekstravakter. Sendte de inn da jeg søkte permisjon- fikk ingenting på dem. Litt annet, men greit å vite.

Fastlegen min laga ekstra sykemelding på ekstravakter, for dei skal nav betale. Å arbeidsgiver er skal betale mine 70 %... Venter nå telefon fra lønn om de har sendt opplysningene videre. Krysser fingrene. Fikk beskjed om å komme innom igjen på nav for å purre dersom eg ikke fikk pengene.. Sukk, krysse fingrane for at eg sleppe å kjempe med nebb og klør for å få de.

Har man fått ekstravakter og blir sykemeldt så skal man ha for de vaktene uten noe ekstra sykemelding. Slik er det her jeg bor ihvertfall .. :)

Har man fått ekstravakter og blir sykemeldt så skal man ha for de vaktene uten noe ekstra sykemelding. Slik er det her jeg bor ihvertfall .. :)

Det tror eg og stemmer. Men legen sendte med sykemelding for ekstravakter også. Når jeg snakket med sjefen er det hun som sender med lapp med min sykemelding med ekstravaktene til lønn om de snak sende med ekstravakten tillegg .. Å det er noe svakhet i systemet. For de første 10 dagene jeg var sykemeldt hadde hun ikke skrevet på ekstravakter, ble da sykemeldt av vikarlege. Så de får jeg nok ikke noe for....

Back
Topp