Anbefalte kjøp for mor

Ei i min tidligere barselgruppe brukte disse fra første stund for å unngå sårhet osv. Det endte med sopp både på henne og baby :bag: Hun fikk da beskjed om at det ikke er anbefalt å bruke uten grunn, kun når man var sår for å hjelpe groinga..
Det er første gangen jeg har hørt. Var de i sølv? De skal jo være antibakterielle. Jeg hadde hvertfall ikke klart å fortsette å amme uten dem. Men jeg renset jo ofte i tillegg, siden jeg hadde åpne sår.

Ellers anbefaler jeg å ta med noen ekstra av de store bindene/bleiene de har til mamma på sykehuset til renselsen. :angelic:

Mitt tips er å unne seg nye klær som man både føler seg komfortabel og fin i! Forrige graviditet skulle jeg være så økonomisk og gadd ikke bruker penger på klær jeg skulle bruke så lite, men angret skikkelig da jeg så venninner som ble gravide året etter og som strålte så sykt! Føler jeg kun strålte på julebord, ellers vasset jeg bare rundt med joggedress og rørleggersprekk :hilarious: Greit å vasse rundt også, er ikke det. Men for min del var jeg så stolt av kroppen min og den fine lille magen, og ville gjerne pynte meg og vise frem kula! I år blir jo magen på sitt beste på sommer og høst, så denne gangen skal magen få vist seg frem:D

Mitt tips er å unne seg nye klær som man både føler seg komfortabel og fin i! Forrige graviditet skulle jeg være så økonomisk og gadd ikke bruker penger på klær jeg skulle bruke så lite, men angret skikkelig da jeg så venninner som ble gravide året etter og som strålte så sykt! Føler jeg kun strålte på julebord, ellers vasset jeg bare rundt med joggedress og rørleggersprekk :hilarious: Greit å vasse rundt også, er ikke det. Men for min del var jeg så stolt av kroppen min og den fine lille magen, og ville gjerne pynte meg og vise frem kula! I år blir jo magen på sitt beste på sommer og høst, så denne gangen skal magen få vist seg frem:D
Jeg gleder meg skikkelig til å gå rundt i fine kjoler som viser frem magen :Heartred vil gjerne finne klær som kan brukes både som gravid og som ikke-gravid for jeg er også litt økonomisk av meg:p men du har rett i at man kanskje bare må unne seg noen fine plagg. Det er ikke ofte man går gravid og det er en skikkelig spesiell periode i livet og jeg har lyst til å føle meg fin:love017

Jeg gleder meg skikkelig til å gå rundt i fine kjoler som viser frem magen :Heartred vil gjerne finne klær som kan brukes både som gravid og som ikke-gravid for jeg er også litt økonomisk av meg:p men du har rett i at man kanskje bare må unne seg noen fine plagg. Det er ikke ofte man går gravid og det er en skikkelig spesiell periode i livet og jeg har lyst til å føle meg fin:love017
Enig, lurt å finne noe som funker både med og uten mage i tillegg:Heartred! Og på sommeren er det jo så masse kjoler og sånt, så føler det er enklere enn på vinteren (fikk min første januar 23) :D

Helt enig! Med første var jeg gravid på vinteren med termin i april, kjøpte noen festkjoler og et par bukser og gensere. Ellers lånte jeg mye klær fra mannen i fritiden og til å gå tur med bikkja osv :playful:
Denne gang har jeg mange løse kjoler til sommeren og kommer til å bestille shorts og annet jeg får lyst på for å føle meg vel og vise frem magen:)

Mitt tips er å unne seg nye klær som man både føler seg komfortabel og fin i! Forrige graviditet skulle jeg være så økonomisk og gadd ikke bruker penger på klær jeg skulle bruke så lite, men angret skikkelig da jeg så venninner som ble gravide året etter og som strålte så sykt! Føler jeg kun strålte på julebord, ellers vasset jeg bare rundt med joggedress og rørleggersprekk :hilarious: Greit å vasse rundt også, er ikke det. Men for min del var jeg så stolt av kroppen min og den fine lille magen, og ville gjerne pynte meg og vise frem kula! I år blir jo magen på sitt beste på sommer og høst, så denne gangen skal magen få vist seg frem:D så går det bra nå blir det mye søte kjoler i sommer
Skal også vise frem kulen denne gang. Gjorde det litt sist også 2019, men var fortsatt lite. På sommeren siden termin da var januar og magen var mye gjemt under tykke klær. Samme med de to første også soden de er født på vår tidlig sommer :)

noen som vet om shampo og balsam som hjelper mot hårtapet etter fødsel?
Det der tror jeg varierer veldig! Ikke fått såkalt ammelugg/ammehår etter noen av fødslene her... :-)

Nycoplus gravidvitaminer koster nesten halvparten på farmasiet sammenlignet med apotek 1.

Purelan salve! Bruker det ennå, som maske på leppene om natta og på småsår eller sprukken hud.
Og en haakaa:

Da har jeg fått kjøpt en stor bbhugme :D Brukt på Finn til 400kr. Skal hive trekket i maskina og innerputa i dusjen så blir den vel så godt som ny haha. Gleder meg til å få bruke den! Finnes visst sånne spesielle formsydde laken som man kan tre over puta slik at det blir en slags babynest. Høres praktisk ut!

Back
Topp