Anbefalte bleier

Margrethe

Gift med forumet
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Ser at det er noen bleietråder ute og går, og som førstegangs og helt novise når det kommer til babyer, lurer jeg på hvilke bleier jeg bør kjøpe inn?

Ja, vet at ulike bleier passer ulike barn, men hvor kan det være greit å starte?

Jeg kjøpte ikke inn noen før fødsel, bare hentet de pakkene på apoteket og rema. Fikk libero og pampers da, i to ulike størrelser. Pampers syns jeg luktet ekkelt/rart (da de var brukt). Vi brukte hovedsaklig tøybleier, men brukte libero da vi brukte engangs til nyfødt. Syns det var greit å prøve de to merkene først og finne ut av størrelse, og så bare kjøpe mer. Butikkene er jo åpent stort sett alle dager, så trenger ikke å ha mer enn en pakke eller to klar :) Nå bruker vi rema-bleier på natt, av og til libero. Merker ingen forskjell egentlig

Jeg har vært mest fornøyd med libero i de mindre størrelsene og anglamark når storesøster ble større (brukt fra str 4 tror jeg). Jeg kjøpte anglamark og libero til lillebror, men etter konstante lekkasjer i anglamark str 1/2 er vi kun på libero nå. Man får er par prøver i babyboksene så man får prøvd de ulike merkene, så har man en butikk i nærheten kan man kjøpe en pakke i str 1 og ellers prøve fra pakkene og heller kjøpe mer når du vet mer hva som fungerer for deg :)

Jeg foretrekker tøybleier pga lukt og mindre lekkasje av bæsj (i alle fall når man har sånne eksplosjoner)..
Men, av engangs (vi bruker det på tur, og har prøvd alt mulig til de andre ungene) foretrekker jeg Libero. Pampers lukter ekkelt.. og synes de fleste andre bleier blir litt.. fuktige, rett og slett. Spesielt av billigmerker.
Av billigmerker liker jeg Rema sine best. Men Libero er førstevalg.
(Gleder meg til de lanserer hybriden sin dog; tror det blir vår go-to på tur).

Til nyfødt brukte vi libero touch. Prøvde pampers og rema 1000 sine, men som nevnt over synes jeg også pampers luktet rart. Mini ble også sår av de. Rema 1000 sine var de eneste vi opplevde lekkasje med. Når han ble større har vi brukt libero comfort eller up and go på dagtid og touch på natt.

Libero trusebleier hjemme og Rema 1000 i barnehagen☺️ Har kun prøvd disse og pampers å det bruker jeg aldri igjen :rolleyes:

Vi har brukt libero newborn og liker disse bedre enn touch. Så fort baby var stort nok byttet vi over til de minste bleiene av merket Lillego fra Kiwi :)
Har prøvd alle bleiemerkene som er i salg :hilarious: falt tilbake på Lillego hver gang, med to barn. Men liker også Änglamark. Bruker en del tøybleier også da

Har baby på 10,5mnd. Da hun var nyfødt gikk det vel mest i Libero touch, og så hva enn neste i rekka heter… Når hun har blitt større har det blitt en miks av merker, føler det meste funker greit.

Libero, bleier fra rema 1000 (husker ikke merket), Kiwi (husker ikke merket), og de egne fra Coop - som jeg heller ikke husker merke på :scratch

Skal sies at jeg har en liten prikk i magen som ventes i april, og prikken suger opp IQ’en min… Er SÅ distré at det er nesten flaut.

Men mer bleier må man (dessverre) bare prøve og feile. Masse lykke til :Heartred

I starten gikk det i pampers på natt (hadde mange etter bleiekake til babyshoweren) og libero touch på dag. Gikk over på libero up&go og rema1000 sine bleier når størrelsen passet. Anglamark og kiwi sine har jeg ikke likt.

Anbefaler å kjøpe en pakke om gangen første gang du prøver et nytt merke.

Vi kjøpte ingen pleier i starten. Hadde meir enn nok med bleiene som fulgte med i gratis pakkane frå rema 1000, kiwi og Apotek1. Då fikk vi samtidig prøvd litt forskjellig. Brukte dog Libero når vi omsider gikk tom og gikk etterkvart over til Anglamark når mini vart litt eldre.

Back
Topp