Anbefalt meg noe bra regntøy til store barn!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hjelp!
Bittelille jenta mi (som ikke er så liten lenger) skal på leirskole straks. Og på pakkelisten står det "solid regntøy".

Nå er vi landkrabber og bruker sjeldent regnbukse og regnjakke, så her må det shoppes.
Hvilke merke er best? Kvalitet er viktigere enn pris her.
De skal på leirskole ved sjøen. Og regntøyet bør tåle det meste og vil nok bli godt brukt i løpet av den uken. I tillegg bør det være av typen som tørker raskt, og ifølge 12 åringen må det også se litt kult ut.
Tips??
 
Husker foreldrene her fikk beskjed om at "tekniske klær" eller hva det heter, som de alt hadde, var bedre enn tradisjonelt regnhyr. :) hadde spurt på stormberg eller sportsbutikk.
 
Jeg hadde gått for en godt skallsett med høy vannsøyle. Bergans, Stormberg, HH har alle gode sett.
Litt dyrere, men mye bedre i mine øyne, i tillegg til at det kan brukes mye mer.
 
Det står på nettsiden til leirskolen at "godt gammeldags regntøy er å foretrekke ". Gudene vet hva de mener med det...
 
Vi har vært fornøyd med navigare til 8 åringen. I gummi som tåler mye vann..! Men ser nå at det ser litt utplukka ut på nettsiden dems..
 
Da jeg var på leirskole med mine sjuendeklassinger i fjor fant vi ut at de som berget best var de som hadde to sett [emoji6] Og det kunne godt være billig gummiregntøy/"oljehyr" fra Europris altså. Greia er at gjennomvåte blir de uansett, selv om de er store og kule så ruller de rundt i fjæra og dypper hele arma nedi vannet for å fange krabber og i det hele tatt. Et ekstra sett er gull [emoji6]
 
Det står på nettsiden til leirskolen at "godt gammeldags regntøy er å foretrekke ". Gudene vet hva de mener med det...

Ja det vil jeg tro. En ting er å tåle vann som drypper fra himmelen, en annen ting er å sitte på noe vått i lengre tid. Ville kjøpt et regnsett med høyest vanntetthet og minst pusteevne [emoji16]
 
Har bergans og den holder kjempegodt her med vestlandsvær. Mao regn 90% av året. Minst [emoji23]
 
Da jeg var på leirskole med mine sjuendeklassinger i fjor fant vi ut at de som berget best var de som hadde to sett [emoji6] Og det kunne godt være billig gummiregntøy/"oljehyr" fra Europris altså. Greia er at gjennomvåte blir de uansett, selv om de er store og kule så ruller de rundt i fjæra og dypper hele arma nedi vannet for å fange krabber og i det hele tatt. Et ekstra sett er gull [emoji6]
Bra tips! Da sender jeg med to! minst! Og skal jammen sjekke ut europris! :)
 
Back
Topp