Anbefalinger tvillingvogn?

anne.gs

Andre møte med forumet
Hei!
Er ny i forumet her og gravid med tvillinger i uke 19. veldig koselig å finne dette forumet:)

Vi er på leting etter vogn, og i forbindelse med det lurer jeg på om noen vil dele erfaringer.

Vi bor i Oslo, men nærm skog og mark så det vil bli trilling på grus/skogsvei så vogna bør være god å trille på annet enn asfalt.

Vi har sett på:
-Emmaljunga Double Viking (ute av produksjon så må kjøpes brukt) - noen erfaringer med denne?
-Bugaboo Donkey 2/3 som vi liker veldig godt med er usikker på om den funker på alt av underlag.
-Emmaljunga NXT twin men den er for bred for balkongdøra :/

Erfaringer med disse eller tips til andre vogner tas imot med stor takk!
 
Vi har Double Viking. Fin vogn og grei å trille tkl våres bruk iallefall, sliter litt i mye snø. Tar derimot mye plass og er tung.
 
Har ikke tvillinger, men tette barn og brukt tvillingvogn mye. Hatt både dobbel viking og babyjogger. Vært veldig fornøyd med dobbel viking. Vendbare sittedeler, tar liten plass og kommer inn vanlige dører/heis, god å trille også på snø og grus. Babyjogger vogna har ikke vendbare sittedeler, men har høy maks vekt og lang seterygg og kan slås lett sammen (blir liten sammenlagt). Vi har brukt den først når ungene ble litt større og det ikke var så viktig for meg at de ikke var vendt mot meg.

hvis jeg skulle valgt på nytt i dag ville jeg kjøpt den nye modellen til tfk, tfk duo kombivogn. Vi valgte ikke den fordi den forgje modellen hadde ikke vendbare sittedeler. Nå har den vendbare sittedeler i tillegg til håndbrems (stor fordel når man har tung vogn!), veldig god demping, lett å manøvrere og god i terreng.
 
Jeg ville også sjekka ut TFK Mono tvillingvogn :)
Hadde valgt den selv over de andre der. God trillekomfort, håndbrems, egner seg godt i skogen men også overalt ellers og vendbare sittedeler.
 
Jeg ville også sjekka ut TFK Mono tvillingvogn :)
Hadde valgt den selv over de andre der. God trillekomfort, håndbrems, egner seg godt i skogen men også overalt ellers og vendbare sittedeler.

heter ikke tvillingvogna til tfk duo (dobbel versjonen av mono)? Det er ihvertfall den jeg mente i innlegget over
 
Har tvillinger på 8 mnd, bor i Oslo. Har Bugaboo donkey twin 3. Er generelt veldig fornøyd! Har nettopp kjøpt Hamax Outback som vi skal bruke mer i marka + til sykkel.
 
Hei,

Har tvillinger på et drøyt år og har Bugaboo Donkey 2. Veldig happy. Fungerer ikke på de verste skogsveiene, men det er primært fordi det er tungt å dytte to rakkere. Blir fort mange kilo..

Kan absolutt anbefale den.

Vi endte på den fordi den var vesentlig mindre når man klappet den sammen inn i bilen..

Lykke til!

Husk virkelig at du blir et logistikkmonster på starten, men så blir alt bedre. Jeg lover!
 
Hvor endte dere med å kjøpe barnevognene deres fra? Alt av butikker er jo stengt om dagen så vi får ikke mulighet til å sjekke ut vognene i de ulike butikkene (enda).

Er interessert i å få tak i vogn med "alt" man behøver, typ en komplettpakke, men synes diverse nettsider har dårlig med informasjon om hva som følger med og ikke. Er for eksempel sittedel alltid inkludert når man kjøper barnevogn? Følger det med bilseter i komplettpakkene eller må disse kjøpes utenom? Hva med vognposer, fargeutseendet, ekstragadgets etc? Og hva er totalprisen på en vogn med alt man behøver..? Blir litt matt av å ikke bare kunne gå inn på babyshop og spørre de ut der:p
 
Back
Topp