Anbefalinger til beltestol

Har Britax Kidfix og er veldig fornøyd! Ville egentlig haHTS sitt, men ble anbefalt Britax sitt, da min jente er sped og liten av vekst. Dette har smalere sittepute enn f.eks HTS.

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: 2søte julenisser

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: 2søte julenisser

[:)]

Noen flere?

Noen som vet forskjellen på britax kidfix, cybex solution x fix og Maxi Cosi Rodi XR? Hvilke sitter de best i? Stabile?

Forskjellen er relativt liten. Vil anbefale en med Isofix, da. Da er det det enten Britax eller Cybex.

Takk! Men hvorfor anbefale bare med isofix? Er ikke så mye vits i isofix i bilen der vi ikke har isofix-fester. Tenkte på britax kidfix i den med isofix i og maxi cosi rodi xr. Gidder ikke bruke 500 kr ekstra for å få med isofix til en bil det ikke er isofix i. [:)]

Fordi stolen da står fast og ikke er et faremoment ved kollisjon der barnet ikke sitter i. Mens en stol uten isofix, alltid må festes med beltet selv om barnet ikke sitter der. Skrev jo også at forskjellen på disse tre er veldig liten. Det er bare å velge den av de tre du vil ha, og gå for det.

Ja, ser jo det er en fordel i den bilen vi har isofix-fester i, så tror vi går for britax i den bilen. Mens den bilen vi ikke har isofix i, er det ikke så mye poeng med isofix på setet uansett, setet står ikke mer fast fordi om det er isofix på setet liksom så lenge det mangler i bilen. Så tror vi går for maxi cosi rodi xr i den bilen. Så tenker vi går for to av de! [:)] Og etter litt sjekking, er det de to de har på noen butikker rundt her, cybex solution x fix har jeg ikke funnet noen steder.

Tusen takk! [:)]

Tusen takk for god hjelp! Da tror jeg vi har bestemt oss for å gå for britax kidfix i bilen med isofix-fester og maxi cosi rodi xr i den andre bilen (har ikke isofix der, så blir like sikkert/usikkert uansett). Det er disse de har på butikkene rundt her og virker som gode seter. Så da er det bare å vente på å få råd til det og prøve det i bilene og med jenta i og håpe de passer som gjenstår.

[:D]

ORIGINAL: suki

Britax kid fix!
Bra utformet nakkestøtte, som er god for barnet å lene hodet på når de hviler/sover. Festes med isofix.
Virker solid oppbygd og størstejenta mi sitter bra i det.

Det er ikke alle biler som har isofix. Ene bilen vår har det, men ikke andre bilen. Så vi går for med isofix-fester på ene stolen og uten på andre. [:)]

Tusen takk for svar. Godt å høre det er godt for de å lene holdet mot for å sove og hvile og de sitter bra i det. Størstejenta di ser ut til å være bare litt eldre enn storesøster hos meg.

Babyshop kjører tilbud på noen Britax stoler fom. i morgen!

ORIGINAL: Fru Riskorn

Har Britax Kidfix og er veldig fornøyd! Ville egentlig haHTS sitt, men ble anbefalt Britax sitt, da min jente er sped og liten av vekst. Dette har smalere sittepute enn f.eks HTS.

HTS sitt sete synes jeg har dum belteføring jeg. Likte det ikke, så da går vi for andre seter. Trenger nok ikke så bred sittepute til snuppa mi heller. [:)]

ORIGINAL: trudepude_

Babyshop kjører tilbud på noen Britax stoler fom. i morgen!

Tusen takk for tips. Vi er litt vel blakke nå, så får håpe det kommer igjen på tilbud setet. [:)]

Vi har KidFix og er veldig fornøyde. Det står bra i bilene våre, og barnet sitter godt og behagelig i det.

Sign! Har både isofix og uten. Liker fornøyd med begge[;)].

Back
Topp