Anbefalinger synskorrigering med laser?

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Jeg har lyst til å fikse øynene mine etter jul. Har noen av dere gjort dette og kan anbefale hvor jeg bør starte eller hvordan jeg finner ut hvilken type operasjon som vil være best?

Jeg tør ikke... [emoji85] Bruker heldøgnslinser i stedet.

Ville tatt kontakt med et par steder som utfører operasjoner og bedt om forundersøkelse og råd...

Lykke til [emoji1303][emoji1303]

Jeg er også inne på tanken, bruker heldøgn linser som sitter på en hel måned. Funker veldig bra det også, men hadde vært greit å sluppet. Men er det ikke sånn at man kan måtte ha linser/briller etter en tid uansett fordi synet forandrer seg med alderen?

Har vurdert det tidligere selv også, men bruker også heldøgnlinser, så jeg orker ikke. Bruker maks 1000 i året på linser, så operasjonen føles liksom ikke verdt det

Jeg er også inne på tanken, bruker heldøgn linser som sitter på en hel måned. Funker veldig bra det også, men hadde vært greit å sluppet. Men er det ikke sånn at man kan måtte ha linser/briller etter en tid uansett fordi synet forandrer seg med alderen?
Jo, men da slipper du kanskje progressive (om du er nærsynt nå). [emoji4] Og synet må ha vært stabilt en ganske god stund for at du skal få kunne ta laser, så vidt jeg har skjønt.

Jeg har operert øyne. Jeg gikk til vanlig optiker som sendte henvisning til ABC synskirurgi. Ble da innkalt til en undersøkelse for å se om jeg var godkjent for operasjon.
Jeg var nærsynt.
Er veldig fornøyd med at jeg gjorde det, livet er blitt så mye lettere:)

Jeg får ikke til å bruke linser. Har prøvd mange merker og så tynne og vandige som det går, men jeg kjenner de hele tida, og etter noen timer får jeg fnatt og må ha de ut.

Jeg ville kontaktet Fisher i Henrik Wergelands gt i Kr.sand. Han er den beste i byen.

Fiskaadal er en dyktig øyelege som du evt må innom for henvisning videre til kirurgi, hvis jeg ikke husker feil, mens Fisher er en utrolig dyktig øyekirurg. Mamma har fikset øye med laser hos han. Du kan i alle fall ringe og høre?

Mannen tok laser operasjon for noen år tilbake. Han tok kontakt med en optiker som utførte laser operasjoner og fikk fikset synet på begge øynene. Ble kostbart da, men verdt det. Han hadde dyre briller i utgangspunktet pga synet.

Ikke gjort det selv, men en venninne er skikkelig misfornøyd. Tok to år før hun måtte begynne med briller igjen.

Ikke gjort det selv, men en venninne er skikkelig misfornøyd. Tok to år før hun måtte begynne med briller igjen.
Uff. Vet du om synet fortsatte å bli dårligere i den retningen det allerede var dårlig, eller om det var den typiske aldersforverringen?

Jeg har lyst til å fikse øynene mine etter jul. Har noen av dere gjort dette og kan anbefale hvor jeg bør starte eller hvordan jeg finner ut hvilken type operasjon som vil være best?

Jeg undersøkte en gang og fikk beskjed om at synet måtte ha vært stabilt i minst to år. Mitt var det, men jeg ble ikke anbefalt laser men heller linseimplantat (veldig nærsynt). Jeg droppet det for det ble for «invasivt» etter min smak, og godt er det for etter to graviditeter er synet blitt MYE dårligere (tilsammen tror jeg det ble redusert med -2 etter begge graviditetene) :( de sa det kunne gå tilbake igjen etter første graviditet, men det gjorde aldri det.. anbefaler deg å høre med flere, og anbefaler å vente til du er ferdig med barn og evt. amming, så du vet synet er stabilisert seg.

Back
Topp