Anbefaling robotstøvsuger?

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Robotstøvsuger har kommet opp et par ganger her på forumet, så jeg lurte på hvem av dere som har, hvilken dere har og om dere vil anbefale den?

Gjerne nevn hvor mye den brukes, i hvilke type rom, og om dere har husdyr.

Jeg tenkte i utgangspunktet at det hadde vært greit å ha én i hver etasje, men da blir det litt dyrt, så nå vet jeg ikke helt.

Her er en ganske ny test: https://www.tek.no/artikler/samletest-robotstovsuger/408459

Åh, denne tråden skal jeg følge nøye. Robotstøvsuger er ønsket her også...

Samboern kjøpte robotstøvsuger "til meg" (hinthint.....) forrige uke, Electrolux ERV5100IW.
Den støvsuger godt, kommer til under hyllene våre. Ble overrasket over hvor mye støv den har i seg etter hver kjøring. Den er litt forvirret i starten, men ser ut som at den må lære seg hvordan flatene ser ut og blir mer effektiv etterhvert. Har ikke satt seg fast annet enn i et hjørne som er litt trangt som vi prøvde som "garasjeplass" helt først. Kjører bra over teppet vi har. Alt i alt fornøyd! Og den er på tilbud på skousen.

https://www.dinside.no/bolig/denne-robotstovsugeren-er-best-i-test/67433663
https://www.skousen.no/hus-hage/sto...MI58qykeP12gIVjYuyCh2bLA1gEAEYASABEgJ91PD_BwE

Samboern kjøpte robotstøvsuger "til meg" (hinthint.....) forrige uke, Electrolux ERV5100IW.
Den støvsuger godt, kommer til under hyllene våre. Ble overrasket over hvor mye støv den har i seg etter hver kjøring. Den er litt forvirret i starten, men ser ut som at den må lære seg hvordan flatene ser ut og blir mer effektiv etterhvert. Har ikke satt seg fast annet enn i et hjørne som er litt trangt som vi prøvde som "garasjeplass" helt først. Kjører bra over teppet vi har. Alt i alt fornøyd! Og den er på tilbud på skousen.

https://www.dinside.no/bolig/denne-robotstovsugeren-er-best-i-test/67433663
https://www.skousen.no/hus-hage/sto...MI58qykeP12gIVjYuyCh2bLA1gEAEYASABEgJ91PD_BwE
Oi, det var jo bare en fjerdedel av prisen på den jeg hadde sett på! Kan jo kjøpe 4 da. :joyful:

IMG_0296.JPG

Har denne :) den er ganske god :)
Synes den bråker en del, men det gjør ikke noe, da den som oftest er på når vi er ute sv huset eller i ett annet rom. Den har håndtak på toppen så kan bære den opp å ned etasjene sånn vi vil. Den kommer seg over lave dørstokker, ikke inn til bad å vaskerom. Eneste plassen den kjører seg fast er under klesskapet til barna. Ellers er den super. Tar teppene mye bedre en jeg hadde trodd.

Hvis det er noe jeg skal utsette på den må det være;
-den bråker litt
- den tar ikke alt rusket om den får styre seg selv i alle rom, synes den virker best om den får ta ett å ett rom i gangen :)

Jeg har en gammel irobot roomba. Den fungerer godt. Litt slitent batteri nå på sine eldre dager. Børstene må tømmes jevnlig for hår, filterene har godt av å bli støvsugd en gang i blant. Den fanger imponerende mye støv selv når den går daglig. Den er i daglig drift nå pga pollenallergi. Den har ved enkelte anledninger spist litt tråd. Det tar gummien på den ene børsten skade av. Den er ikke egnet til å rydde lego. Spiser bare opp de minste delene og puffer resten avgårde foran seg. Klarer terskler på 1 cm, men høyere enn det så setter den seg fast. Den klarer å la være å kjøre utfor trappa.

Robotstøvsuger har kommet opp et par ganger her på forumet, så jeg lurte på hvem av dere som har, hvilken dere har og om dere vil anbefale den?

Gjerne nevn hvor mye den brukes, i hvilke type rom, og om dere har husdyr.

Jeg tenkte i utgangspunktet at det hadde vært greit å ha én i hver etasje, men da blir det litt dyrt, så nå vet jeg ikke helt.

Her er en ganske ny test: https://www.tek.no/artikler/samletest-robotstovsuger/408459

Etter den testen kom tek.no med en oppdatering her https://www.tek.no/artikler/test-roborock-s50-xiaomi-robot-vacuum-2/432148 og den støvsugeren har vi, kunne ikke vært mer fornøyd! Vi har alt på et plan, men lukker dørene til noen av rommene om vi ikke har rydda. Går daglig på stue og kjøkken. Har langhåra hund og 2-åring som liker å rote. Kjempenkel i bruk! Og mesteparten av appen er på engelsk nå :p

Jeg kjenner jeg gleder meg litt. Tror jeg skal gi den navn. :joyful:

Jeg har en gammel irobot roomba. Den fungerer godt. Litt slitent batteri nå på sine eldre dager. Børstene må tømmes jevnlig for hår, filterene har godt av å bli støvsugd en gang i blant. Den fanger imponerende mye støv selv når den går daglig. Den er i daglig drift nå pga pollenallergi. Den har ved enkelte anledninger spist litt tråd. Det tar gummien på den ene børsten skade av. Den er ikke egnet til å rydde lego. Spiser bare opp de minste delene og puffer resten avgårde foran seg. Klarer terskler på 1 cm, men høyere enn det så setter den seg fast. Den klarer å la være å kjøre utfor trappa.

[emoji23][emoji23] Måtte flire høyt av legorydde-egenskapene... [emoji1303]

Sniker. Nettopp kjøpt irobot roomba 866 og den imponerer stort disse to første dagene. Den er blant annet spesielt utviklet for dyrehår (at de ikke skal sette seg fast i børstene) og vi har hund:hilarious: den må tømmes etter hver kjøring (mye pga hundehår), men den får med seg mye! Den støvsuger bedre enn oss.. vi har bare tatt oss råd til en, men vi kommer til å sette den i loftsetasjen og la den ta rommene der oppe med jevne mellomrom. Og den ser trapper, så den ramler ikke ned:)

Sniker. Nettopp kjøpt irobot roomba 866 og den imponerer stort disse to første dagene. Den er blant annet spesielt utviklet for dyrehår (at de ikke skal sette seg fast i børstene) og vi har hund:hilarious: den må tømmes etter hver kjøring (mye pga hundehår), men den får med seg mye! Den støvsuger bedre enn oss.. vi har bare tatt oss råd til en, men vi kommer til å sette den i loftsetasjen og la den ta rommene der oppe med jevne mellomrom. Og den ser trapper, så den ramler ikke ned:)
Oi, det virker jo bra! Tror vi må sette opp en god rutine for tømming hver dag da. Vi har to langhåra hunder og fire katter, så den vil få nok å gjøre her i huset iallfall. :)

Vet dere som har om det er enkelt å kjøpe ekstradeler til dem? (Børster osv)

Oi, det virker jo bra! Tror vi må sette opp en god rutine for tømming hver dag da. Vi har to langhåra hunder og fire katter, så den vil få nok å gjøre her i huset iallfall. :)

Ja den tok dyrehår superbra, og det var lite som satte seg fast i børsten (har ikke måtte fjerne hår derfra ennå). Vi kjøpte en pakke med filter, liten snurrebørste og store børster til 500-600kr i samme slengen, og har planer om å følge vedlikeholdsplanen som står i bruksanvisningen nøye (prøve å rense filteret, børster osv hyppig). Den sier også ifra når den må tømmes. Tror man får kjøpt reservedeler mange steder?

Gjør meg klar til å bestille nå! Samboeren fikk fikset den gamle, så den går hver natt i kjelleren. Den er ikke så bra lengre (Samsung et eller annet, 10 år gammel tror jeg), men den klarer å holde unna. Denne nye skal da brukes på stue og kjøkken. I huset bor det seks husdyr, jeg vil gjerne at den skal klare lave dørstokker, og vil ikke at den skal falle ned trappa.

Skal etter deres anbefalinger sjekke ut og sammenligne
Electrolux ERV5100IW - 3380 kr
RoboRock s50 (Xiaomi Robot Vacuum 2) - 4890 kr (må også kjøpe magnetbånd for sperring hvis jeg skal ha denne)
iRobot Roomba 886 980 - 8999 kr. Roomba kommer i mange mange modeller, går jeg ned noen hakk så blir de også billigere.

Last edited:
"RoboRock S50 har en våtmopp du kan feste på undersiden, med en egen vanntank, slik at du kan vaske gulvet." Oi!

Er litt fristet av denne RoboRocken. Hvem liker ikke en underdog? :D

Jeg ville ha kjøpt roomba 980. Ja den koster en del men den er verdt hver eneste krone!! Vi har den innstilt på kl 11:00 hver dag. Da støvsuger den hele etg. Bruker ca 1 1/2 time og den er veldig nøye!! Man må ha det veldig ryddig når man har en slik støvsuger.. ;-) Eneste jeg ikke er fornøyd med vår er at den finner ikke ladestasjonen.. den stopper 1 meter ved og piper om at den må lades. Hadde jeg vist hvor bra en slik støvsuger er ville jeg ha kjøpt den for mange år siden!!

Back
Topp