Anbefaling bra bilsete

Minti

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Noen som anbefaler et bra bilsete? Skal ha isofix-base og må ikke være for tungt å bære på. Leeeenge siden jeg hadde baby i hus, så vet ikke hva som er anbefalt nå. Tester på nett sier så mye forskjellig..

Maxi cosi har vi. Fin, og utrolig lett sete! Lett å ta av og på :) Vi har og en sånn overgang slik at vi kan sette setet på vogna (Emmaljunga).

Forbrukerrådet sin test fra desember 2015 fikk Recaro Privia best karakter av alle. Det er også blant de letteste :) Vi har kjøpt dette nå. Kr 2999 for sete inkl isofixbase på Babybanden :) Det kan også brukes med adapter på vår Emmaljunga Edge Duo. Det er ikke laget eget adapter til Recaro, men de til maxicosi skal passe :)

Her ble det Maxi Cosi Pebble. Det sto mellom det og BeSafe, men Maxi var enklere å bære og så var det ca 500kr billigere i butikken. Jeg så egentlig etter Recardo privera (lettest i test), men fant ingen butikk som hadde og ville prøvebære...litt vanskelig i nettbutikk:p

Veldig få som selger Recaro Privia eller har de utstilt i butikkene, men Babybanden i Kristiansand var tilfeldigvis første vi var innom. Imponert over Recaro i tyngde mm. Tror neste sete også blir fra Recaro (Zero 1 som kan snus 360 grader) :)

Fikk kjøpt Aton2 med kombi-base billig av svigerinna mi. Det er 2 år gammelt og jeg vet det ikke har vært i krasj. Hadde jeg hatt isofix i midten, ville jeg kjøpt Recaro Privia tror jeg :) Hadde Cabriofix til mellomste og var veldig fornøyd.

Back
Topp