anbefaling av kompaktkamera?

miss piggy

Gift med forumet
hei! jeg har så lyst på et bra kamera som jeg kan ha med i veska mi til daglig og trenger litt tips. det må tåle litt da jeg skal ha det med meg rundt omkring i vær og vind. det må ta bra bilder, være lett på avtrykkeren (ta bilder raskt..) og generelt enkel og håndtere. hadde også vært fantastisk om det tålte vann. blir takknemlig for alle tips :-)

Nå er det en stund siden jeg hadde kompaktkamera, men jeg hadde alltid Canon Ixus-modellene! De var hendige, raske og bildene ble kjempebra! Så skulle jeg kjøpt meg kamera nå, viøle jeg nok fortsatt sverget til Canon Ixus!

Canon s110 er veldig bra, men ikke vanntett!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tusen takk for svar! Skal sjekke ut begge disse :-)

Sjekk også ut Olympus sin Tough-serie, de er vanntette og tåler støt, inntil en viss dybde/ høyde :) Kjøpte et før vi fikk første, det har vært med på stranda, babysvømming (jeg var den eneste som kunne ta bilder ute i bassenget ;) ) og overalt ellers.
Eneste evt. minus er at de ikke har like stor zoom funksjon som andre kameraer (vet ikke om dette gjelder nye modeller).

Så morsomt at du skulle nevne akkurat denne "blir_mamma_til_to" ;-) jeg har akkurat kommet hjem fra byen nå hvor jeg nettopp har kjøpt meg olympus tough :-) det var denne som butikken absolutt anbefale og jeg tror nok jeg blir veldig fornøyd med denne :-) syns du at du fikk fine bilder i vann? Jeg gleder meg til å prøve!

Så morsomt at du skulle nevne akkurat denne "blir_mamma_til_to" ;-) jeg har akkurat kommet hjem fra byen nå hvor jeg nettopp har kjøpt meg olympus tough :-) det var denne som butikken absolutt anbefale og jeg tror nok jeg blir veldig fornøyd med denne :-) syns du at du fikk fine bilder i vann? Jeg gleder meg til å prøve!

Fikk fine bilder i vannet ja, og ellers også. Savnet som sagt litt bedre zoom, men ellers er det et bra kamera! Ditt kamera er nok noen hakk bedre enn mitt mtp oppløsning osv., jeg kjøpte utgående modell for 5 år siden :p

De bildene jeg personlig liker best fra babysvømmingen er tatt med linsen delvis under vann, ble en veldig kul effekt :) Kos deg med nytt kamera!

Vet at det ikke var spørsmålet, men anbefaler deg å kikke på systemkamera. Problemet med kompaktkamera er at de reagerer tregt. Spesielt med barn er man nødt til å fange øyeblikket, og systemkamera tar bilde umiddelbart.

Fordelen er også at de er mindre enn speilrefleks, og derfor enklere å ta med seg.

Back
Topp