Anbefale kaffebønner?

maria79

Forelsket i forumet
Vi har akkurat skaffet oss en kaffemaskin som maler hele bønner, og derfor tenkte jeg å spørre dere erfarne damer: Hvilke kaffebønner synes du gir best smak?
Vi skal bruke de til vanlig kaffe og til kaffe latte/cappucino.

Noen som har noen favoritter som er greie å få tak i? [:)][:)]

vi bruker espressobønner stort sett,for justerer styrken med vannmengden. :) og da gjerne italienske,men har også kanongode her fra stavanger kaffebrenneri,som bare heter espresso

Tusen takk for svar! [:)]
Vi har også kjøpt espresso-bønnene, men det er jo så mange av de..
italienske,kenyanske,franske,columbianske osv osv...
En jungel! [&:]

hehe,ja,er virkelig det!!! men må bare smake seg frem,og finne favoritter. jeg vil ha de kraftige,men ikke for bitre...hehe

og kanelsirup er ett must!!!!!!

Der er jeg enig med deg altså![:D] Kraftig og rund smak må til! [:D]
Jeg er veeldig glad i karamell-sirup, så det er det først jeg skal gå på leting etter! [:)][:)] Bare håper jeg finner en som ligner den jeg har drukket på kaffeèn her [;)]
Kanelsirup har jeg aldri prøvd, men det hørtes spennende ut!

kanel er himmelsk! smaker ikek kanel liksom,men på en måte litt salt krydret karamell. ett must! ;) hva merke liker du på sirup da? jeg synes de fra sweet bird er best,de har de på chocco bocco. :) butterscotch er også digg,litt salt/smøraktig karamell,mmmmmmm ;)

Åj wow!!! Du har jo virkelig peiling du! [:D][:D]

Jeg bare bestiller på kafè jeg, så jeg aner jo ikke hvilke merker de bruker oppi..[8D] 
Jeg gleder meg mer og mer til å prøve de forskjellige variantene her hjemme! Dette høres jo superspennende ut!! [:D][:D]

franskbrent. Eller 50/50 franskbrent og italienskbrent. Ikke fra matbutikk men fra f.eks. kaffebrenneriet.[:)]

ORIGINAL: maria79

Åj wow!!! Du har jo virkelig peiling du! [:D][:D]

Jeg bare bestiller på kafè jeg, så jeg aner jo ikke hvilke merker de bruker oppi..[8D] 
Jeg gleder meg mer og mer til å prøve de forskjellige variantene her hjemme! Dette høres jo superspennende ut!! [:D][:D]

prøving og feiling,og jakten på der beste vet du! :)

De fleste jeg har smakt herfra er helt perfekte:
http://www.supremeroastworks.no/engindex.html

Kopi Luwak ;)

ORIGINAL: *vilde*

De fleste jeg har smakt herfra er helt perfekte:
http://www.supremeroastworks.no/engindex.html

så spennende! har alltid tenkt på å kjøpe av bønnene på Benk,ser nå at de kommer derfra! blir en kraftig espresso med meg hjem derfra neste gang!

Back
Topp