Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Helt klart bøkene om Johannes Jensen! De er tilnærmet et must! Jeg leser gjerne "Skogmus går ikke i felle" for 2. trinn. Ellers er Rampete Robin og "Otto monster" gode guttebøker. Også alle fotballbøkene om "Kasper" kan bidra til større leseglede for gutter. Jeg bruker mye sammensatte tekster for elevene.
Det finnes veldig mange gode billedbøker for eldre barn nå (f.eks Johannes Jensen). Før jeg leser, scanner jeg boken, dermed får de følge med på bilder og tekst underveis i lesingen. Det skaper også rom for diskusjoner omkring bilder, ordbruk, skriftstørrelser osv osv osv. Leseopplevelsen blir rett og slett bredere.
Fru Riskorn skrev:Helt klart bøkene om Johannes Jensen! De er tilnærmet et must! Jeg leser gjerne "Skogmus går ikke i felle" for 2. trinn. Ellers er Rampete Robin og "Otto monster" gode guttebøker. Også alle fotballbøkene om "Kasper" kan bidra til større leseglede for gutter. Jeg bruker mye sammensatte tekster for elevene.
Det finnes veldig mange gode billedbøker for eldre barn nå (f.eks Johannes Jensen). Før jeg leser, scanner jeg boken, dermed får de følge med på bilder og tekst underveis i lesingen. Det skaper også rom for diskusjoner omkring bilder, ordbruk, skriftstørrelser osv osv osv. Leseopplevelsen blir rett og slett bredere.
Fru Riskorn skrev:Helt klart bøkene om Johannes Jensen! De er tilnærmet et must! Jeg leser gjerne "Skogmus går ikke i felle" for 2. trinn. Ellers er Rampete Robin og "Otto monster" gode guttebøker. Også alle fotballbøkene om "Kasper" kan bidra til større leseglede for gutter. Jeg bruker mye sammensatte tekster for elevene.
Ja! Monky Pop mysteriet og Barnepolitiet egner seg også meget godt som scannede bøker!!!
Jeg leser gjerne starten av Rampete Robin, Otoo Monster eller Kasper. Ofte er det å komme i gang med boken som er tøft for dem som ikke liker å lese. Når de har fått en god del førforståelse, er det lettere for dem å lese resten selv.