Anatomi eksamen?

Mamma Isa

Forelsket i forumet
Noen som har noen gode råd til hvordan å lese seg gjennom en bråååte med sider? -Å faktisk lære det som står?

Vi fikk prøve en sånn demoutgave på et program på dataen - som viser animasjoner av hjertet - så kunne en klikke seg inn på de ulike delene. Ulike videosnutter, spm - og så skulle du sette navn på riktig sted osv...
Jeg lærte mye der - ved å se, høre og jobbe samtidig.
Du kunne kanskje hørt om skolen vet om noe lignende?

Ellers,- så anbefaler jeg å lese en svært lettfattet versjon av anatomi hvis du ikke har noen knagger å henge stoffet på fra før. Forstå det grunnleggende og enkelt forklart - for så å spe på med detaljkunnskap.

Lykke til :):)

Sånn rent generelt, når jeg leste til prøver på påbygging i fjor fant jeg ut at det hjalp meg veldig å skrive. Skriv notater, selv om jeg alt har gjort det. Eller skriv notater av notatene, stikkord, hva som helst. Da må man tenke mer enn om man bare leser om og om igjen.

Løs mange mange mange MANGE gamle eksamensoppgaver og alle øvingsoppgavene (hvis det er) i bøkene du leser! Og gjør litt hver eneste dag i en 6-8 ukers periode før eksamen.. Ingen skippertak, da får du det ikke med deg!! Funker som bare det for meg.. Strøk første gang på sykepleien og fikk A andre gang da jeg leste på denne måten!!

Anatomi eksamen fikk meg til å si fra meg skoleplassen etter å ha strøket en gang[:(] -Men vil så gjerne bli sykepleier[8D]
-Tror jeg hopper på'n igjen:)

Men den Anatomeien[:'(][:'(]

Jeg ville løst gamle eksamensoppgaver og gjort oppgaver som du finner i boka, funka for meg. [:-]

Er så sinnsykt mange navn man må kunne, å jeg husker så dårli[:(]

For min del hjalp det mykje å berre møte opp på alle forelesningane, og følge med. Og så skrive punktvise samandrag av det forskjellige vi hadde hatt om...hadde sjølv anatomi i november, fekk B [:)]

GRATULERER:)

Er vel bare å hoppe i det, vær streng med seg selv å pugge for harde livet[:)]

Du må nesten finne din måte å lære på...
Min måte er å skrive stikkord, og få folk til å høre meg i det jeg leser og noterer[:)]

ORIGINAL: Camileno

Hehehe, ja, er nok ikkje så mykje anna å gjere enn å ta fatt på lesinga [;)] Begynte å lese 1 veke før eksamen på anatomien, sama med sjukdomslæren eg hadde sist mandag..godt brukt studieveke, kan eg berre seie [8D] Kav ting du slit mest med då?

Jeg VET at jeg lærer mye av å diskutere faget, med enkelte... Å om en som kan det kan vise meg på kroppen hvor ting ligger å hva di heter..:) Lerte mer på en undersøkelse en medisinstudent hadde på meg en hva jeg gjorde på forelesningene[:@][:@][:@] 

Ønsker meg klisterhjerne[:D]

ORIGINAL: Hulder

ORIGINAL: Camileno

Hehehe, ja, er nok ikkje så mykje anna å gjere enn å ta fatt på lesinga [;)] Begynte å lese 1 veke før eksamen på anatomien, sama med sjukdomslæren eg hadde sist mandag..godt brukt studieveke, kan eg berre seie [8D] Kav ting du slit mest med då?

Sliter med det meste egentlig...
spesiellt kretsløpet... Men allt er egentlig vanskeli.
Men har nå begynnt å lese på gk boka fra vidregående. Så blir d hjelpepleier boka, så bli d høgskole boka (den e allerede lest en gang da) Så blir d oppgaver:DS hehe

Da jeg leste til anotomi. starte jeg tidli å lese og skrive notater og tegnet figurer. Pugga notaten mine da eksamen nærmert seg. Å så spurte jeg og en venninde hverandre ut noen dager før eksamen. Funka her fikk C og er veldi fornøyd [:D] 
Å du jeg synns alt var vanskli men etter som jeg forsto de ulike kapittelen ble det enklere du ser hvordan alt henger sammen[;)]

Back
Topp