Ananas

Eg kan ikkje finna nåke vitenskaplig så seie at gravide ikkje kan eta ananas. (Om nåken gjer da så glad for link) Ananas skal visst som eg lese på div. Forum kunna fremprovosera abort/setta i gang fødsel. Men då skal da veldig store mengda til ette som eg har forstått. Var ei jordmor på ei nettsida som hadde fått spørsmål om ananas va farlig. Ho meinte da ikkje va da.
http://altformamma.no/ekspertsvar/300/expert_chat_session/messages/null

Det har jeg spist masse av, så tror ikke det er noe fare.

Jeg har levd på fersk ananasjuice den siste uken,aldri hørt noe om at man ikke kan spise det...

Tror man skal spise noe sånn som 7 kg ananas hver dag for at det på noen måte skal være "farlig". Og det gjelder kun fersk ananas. ;)

Åå salami <3 det savner jeg skikkelig, selv om jeg ikke spiser mye av det til vanlig.
Men hatt lyst på ananas mange ganger også men leste her inne en gang at det kunne vi ikke spise, men nå blir det å kjøpe ananas etterpå ;)

Åå salami <3 det savner jeg skikkelig, selv om jeg ikke spiser mye av det til vanlig.
Men hatt lyst på ananas mange ganger også men leste her inne en gang at det kunne vi ikke spise, men nå blir det å kjøpe ananas etterpå ;)

Er det ikke alltid sånn det er, at når man ikke kan/burde, så MÅ man bare ha det ;)

Ja, bare typisk det ;)

Spekemat er ikke varmebehandlet slik jeg har forstått det. Salami går vel under spekemat. Samme som svartpølse.
Aha er ikke så veldig glad i det uanz så gjør ikke noe men greit og vite :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg savner spekemat! Noe av det eneste man faktisk har lyst på om dagen. Ganske typisk. :)

Uff, der er så mye en skal være forsikig med...! Sjefen nevnte jordbær også, og jeg som er gravid på sommeren liksom. Googlet det når jeg kom hjem, og det virket som det var en myte på lik linje med mye annet.

Uff, der er så mye en skal være forsikig med...! Sjefen nevnte jordbær også, og jeg som er gravid på sommeren liksom. Googlet det når jeg kom hjem, og det virket som det var en myte på lik linje med mye annet.
Jordbær er helt ok. Anbefaler nok en gang matportalen.no som har kostholdsrådene fra helsemyndighetene. Følg de, så er man trygg. Nettet (og særlig forum) florerer med myter og gammel kunnskap. Kjedelig å være "redd for" ting som egentlig er trygt :)

Back
Topp