Analrifter/sprekker

Vinter_Barn

Betatt av forumet
Hei!

Usj, for en overskrift!! :-( Men er det noen av dere som har født/skal føde som sliter med dette etter hard mage? Jeg har hatt det mer eller mindre i to år etter forrige svangerskap (dvs fikk det 3-4mnd etter fødsel grunnet forstoppelse). I morgen har jeg termin og jeg gruer meg til å føde pga dette, er så redd for å sprekke opp enda mer pga trykket når babyen skal ut. Jordmor trodde ikke det skulle bli noe problem og anbefalte meg å holde magen myk og smøre med sinksalve frem mot fødsel noe som jeg gjør.

Uff- tror det sto noe om rifter i en hemoroide-tråd her i januar. Se om du finner den tråden, kanskje finner du noen du kan quote og få svar :)

Var veldig plaget sist, men ikke nå, ta duphalac, det hjelper veldig på hard mage :) spis fiber og grovt brød, gå mye og drikk mye vann.

Jeg har vert plaget av og på siden forrgje fødsel.. Det eneste som hjelper er å holde avføringen myk slik at sårene får tid til å gro.. Mine beste råd er å spise en pære og en kiwi for dagen, pluss å drikke mye.. Spis gjerne noen svisker i løpet av dagen også.. Det går ikke over av seg selv uten at du gjør noe, men det er gjennom kosten du kan gjøre forandringer - ikke ved å bruke kremer eller medisiner. (Utenom duphalac selvsagt - dette er jo noe mange har god effekt av, har aldri prøvd selv)

Back
Topp