ammingen over??

AnThoo

Forelsket i forumet
Lurer på om jeg blir nødt til å gi opp ammingen.. Hver gang (nesten) jeg legger lillegutt til så blir han urolig og spiser litt, men så begynner han bare å tulle, sparker med beina og kaver veldig, tar han opp for å rape, tar en pause og prøver igjen, men på`n igjen med kaving.. nå har gav jeg han pupp og han spiste godt (trodde jeg) og så begynte han å gråte, tenkte han var mer sulten, men det var han ikke..

til slutt blandet jeg en flaske med mme og han spiser og koser seg.. Vil han ikke ha puppen lengere?? jeg som har brukt penger på å lei pumpe, kjøpt egen pumpe for å få opp melkeproduksjonen.. eit jeg kan pumpe å gi på flaske, men den manuelle pumpa får ikke ut så masse melk så da blir det bare kaos, kan ikke sitte i 45 min for å få ut 80 ml for så og gi mme..

Nei, nå er jeg rådvill, har ringt helsesøster da, jeg har jobbet så hardt for den teite ammingen, er jo det jeg vil, men nå vil plutselig ikke lillegutt?? jeg tror det er derfor, han kaver og styrer fælt med puppen, det har han ikke gjoret før, da har han kost seg og sovnet..

off, ble litt langt dette.. håper noen gidder å lese og kan sio hva de tror..

Flaske er jo veldig lett for han å drikke av, så hvis han har fått det parallelt hele tiden kanskje han ikke gidder å jobbe ved puppen lenger? Det du pumper kan du jo gi på kopp isteden og forsåvidt mme også hvis du vil få han til å ta puppen igjen. Må sikkert jobbe litt for å få det til men....

Lykke til! [:)]

Gutten mn kaver også ved puppen av og til.
For oss så hjelper det å legge oss på sofan.
Han elsker å ligge inntil meg å spise og kose.
Han får flaske også, og da ligger han kjempefint å spiser...

Kanskje du kan prøve sånn hjelpebryst en stund?

Fra ammehjelpen:

"Om barnet er sugesvakt, eller veldig utålmodig ved brystet, kan dere prøve hjelpebryst. Dette kan være et fint hjelpemiddel i de tilfeller der mor får for lite stimuli av brystene, eller mens hun øker melkeproduksjonen."

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=257
http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=41

Back
Topp