AMMING!

mamma84

Glad i forumet
HEI!

Hvor lenge mener dere man skal amme?

Jeg håper på å amme i cirka 6 mnd. Syntes det blir ekkelt hvis barna blir altfor store. Hører om folk som ammer til de er over 2 år og sånn.

Klem mamma84!

ser også for meg en 6 mnd tid.det bør vel hold det?[:D]

har sett store babyer(2års alder)som ennå henger i mammas pupp,syns ikke dett er noe koselig med det i det hele tatt.heller motsatt!

Har lest at en anbefales å amme til de er omtrent ett år, men det virker ikke som om veldig mange gjør det..

Er jo sundt å amme ungen lenge, da, så jeg synes kansje at 6 måneder virker litt lite om en har mulighet for å fortsette, men så er det akkurat DET, da.. [&:]noen går tom for melk tidligere enn andre, noen har ikke melk i det hele tatt, eller kan ikke amme av andre grunner..[8|]

Men klarer man å amme ungen til de er omtrent et år, er det visst kjempeflott.. [:D]
- er vel ikke så praktisk for de som begynner i barnehage når de fyller året, men for unger som likevel er hjemme hos mamma'n sin, så går det gjerne greit.

Og så er det vel viktig å huske på at det trengs en avvennigsfase (lengden på den fasen avhenger vel av så mye) og at en ikke slutter tvert.. men det er vel naturlig, da..[:)]

Dette er vel noe som er like individuellt som med mennesker ellers, så jeg antar at det er vanskelig å vite før en er der selv.

Jeg syntes hvertfall ikke man skal amme etter at barnet har fylt ett år. Da syntes jeg h*n er blitt for stor.

Hvis jeg ammer til rundt 6 mnd og så begynner med avvenning tror jeg det er fint.

Heisann.. amming er jo veldig enkelt ,, alltid klar viss en trenger den der og da,, jeg ammet bare i ca 2 mnd... Nathaniel la på seg 30 g på3 uker å det er like mye som barn skal legge på seg på en dag...så da måtte jeg begynne med flaske,,, han slukte første flaska fort som bare det,,, fikk veldig dårlig samvittighet,,,, men han var jo stort sett bli og sov,, så jeg kunne jo ikke vite det,, tenker ofte på det,, off,, men men sånn kan skje,,.. men nå får han så mye mat han vil grøt å middag som bare det,,, ikkje ei sur mine nesten ,bare fornøyd andre sier at vi ikke vet hvordan det er å ha barn,, siden han er snill hele tiden,, har sovet rundt siden 2 mnd ca

Så vi har laget han etter bruksanvisningen,, heheh

Jeg ønsker å fullamme til sønnen min er 6 mnd. og så amme videre til han er 1 år. Det er i allefall målet mitt, men det merkes at han har fått 2 tenner nede...

jeg fullammet min lille prinsesse til hun var litt over 6 mnd, og fortsetter å amme til hun fyller ett, så lenge jeg har melk nok og hun ikke biter i stykker brystvorten når hun får tenner[:D]

Ammer fortsatt.Tenkte jeg skulle holde på ca.ett år.Får se når den tid kommer[;)]Hvis man ønsker å gi barna morsmelk lenger,går det jo an å pumpe ut melk, om man føler at det blir feil å gi fra puppen.[;)][;)][;)]

Jeg håper på å amme til han/hun er opptil ett år, men samtidig vil jeg begynne med grøt og barnemat ved ca. 4-6 måneders alders (alt ettersom hvor mye melk jeg har å tilby). Men jeg vet jo ikke om det blir slik, avhenger av melkeproduksjon og om jeg vil være i stand til å amme normalt. Når barnet runder ett år synes jeg det begynner å bli litt ekkelt å se at de ammer, på en måte.

Jeg amma sønnen min til han var 13 mnd. Da begynte vi med grøt og slutta med nattmåltider da han var 6 mnd. Det er ihvertfall anbefalt å amme i et år.. Jeg synes ikke det virka ekkelt i det hele tatt selv om han bikka året, men han slutta nesten selv til slutt, han synes ihvertfall det var greit å gå over til vanlig melk. Ble jo gradvis mindre og mindre amming etterhvert.

Med min første ammet jeg til han var 8 mnd, så gikk jeg over til å amme kun på kvelden før han skulle legge seg til natta. Sluttet helt når han var 11 mnd. Detpasset meg veldig bra. Gjør nok det samme med neste.

Jeg syns det er ok å amme så lenge det fungerer greit!!!
Men syns ungene blir for store for det når de begynner å gå...
Med de to første her så amma jeg i litt over 6mnd og litt over 7mnd.
Og i begge de to første tilfellene her så har det vært barna selv som har kutta ut,veldig greit!
Så da får jeg jo bare se åssen tredjemann vil ha det...

Back
Topp