Amming

Krølla82

Forumet er livet
Noen her som valgte å ikke amme?

Hva slags reaksjoner fikk dere i såfall på den avgjørelsen?

Og hva var grunnen til at du valgte å ikke amme?

Jeg sluttet tidlig med første mann, vi hadde start problemer og blødende brystvorter så det endte med at jeg kombinerte de første 3 mnd, da gikk vi over til mme.. Fikk ikke noe negative reaksjoner på det [:)]

ORIGINAL: Rebecca85

Jeg sluttet tidlig med første mann, vi hadde start problemer og blødende brystvorter så det endte med at jeg kombinerte de første 3 mnd, da gikk vi over til mme.. Fikk ikke noe negative reaksjoner på det [:)]

Ok, men hva hvis man ikke ønsker å prøve. Hvis man kun ønsker å pumpe og gi flaske eller kun mme?

jeg ammet bare i cA 3 mnd,snuppa la ikke på seg noe særlig og jeg hadde lite melk.. jeg hadde kjempe lyst til å amme lengre men det gikk ikke.ingen negativ reaksjon på det..

håper på å amme lengre denne ganga,tiden vil vise seg..

Jeg var veldig negativ til amming før jenta mi ble født. Ikke amming i seg selv, men amming for meg.

Følte det var mye press rundt det. Legen snakket om at jeg kom til å gå ned i vekt fortere hvis jeg ammet (gikk opp ganske mye i svangerskapet).
Fysioterapeuten forklarte meg at hvis jeg ammet ville det ta lenger tid å komme seg etter bekkenløsninga pga hormoner.
Venninna mi snakket om hvor fælt hun hadde hatt det da hun ammet sitt første barn.

Ja det meste for meg talte mot amming, det overvelmet meg. cJeg gråt og gråt på slutten av svangerskapet for jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Følte meg slem som ikke ville amme.

MEn nå går faktisk ammingen veldig bra, og jeg er glad jeg ga det sjansen. [:)]

Jeg syns det er et valg de får gjøre selv, så om de av en eller annen grunn ikke vil så er det greit for meg, men det beste er selvfølgelig å prøve[:D]

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vil syntes at det er veldig unaturlig for meg og ha en unge som suger meg på puppen, syns det virker ekkelt jeg. Og ikke har jeg lyst til å dra fram puppene mine forran alle på cafe,kjøpesenter borte på besøk ol. Det vil jeg syntes at var veldig pinlig og flaut.

Mulig det bare er jeg som er veldig rar![&:]

ORIGINAL: Helene Harepus

ORIGINAL: Krølla82

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vil syntes at det er veldig unaturlig for meg og ha en unge som suger meg på puppen, syns det virker ekkelt jeg. Og ikke har jeg lyst til å dra fram puppene mine forran alle på cafe,kjøpesenter borte på besøk ol. Det vil jeg syntes at var veldig pinlig og flaut.

Jeg vil tro slike følelser endrer seg en del når du får se ditt nyfødte bran. De fleste mødre vil jo gjøre det aller beste for sine små babyer. Og amming er jo det aller beste for spebarn!

Så du mener at unger som får mme eller morsmelk via flaske ikke har det godt???

Jeg må jo ha det godt for at ungen skal ha det godt.

Hadde sånne tanker jeg også, men var hele tiden veldig bevisst på at jeg ville amme likevel. Klart det er rart å tenke på før man sitter der med en unge i armene. Når barnet så er kommet er det uansett meget naturlig og føles helt greit! For meg i alle fall....

ORIGINAL: ~Maddy~

man tenker ikke på det som ekkelt  akkurat da,det er jo ungen din,og det er maten dens!
mest naturlige som finnes! du kommer ikke til å tenke slik når du får den

Er jo like mye ungen min om jeg pumper og gir den melk via en flaske eller gir den mme.

ORIGINAL: Helene Harepus

Jeg vil tro slike følelser endrer seg en del når du får se ditt nyfødte bran. De fleste mødre vil jo gjøre det aller beste for sine små babyer. Og amming er jo det aller beste for spebarn!

Så du mener at unger som får mme eller morsmelk via flaske ikke har det godt???

Jeg må jo ha det godt for at ungen skal ha det godt.

Ikke ta alt så negativt da![8|]
Det er faktisk sånn at melken fra mammaen er det beste for barnet! Sånn er det bare, og det er fakta.
I tilfeller der det ikke kan eller vil ammes er MME det nest beste, men likevel BRA for babyen[;)] 
Klart man selv skal ha det godt,da har ungen også det best.

Det virker som holdningen er at man SKAL amme...grøss og gru jeg gruer meg til de kommentarene jeg kommer til å få fra leger,jordmødre og sykepleier den dagen jeg har født en unge. For jeg skal ikke amme, det er bombesikkert.[&:]

kan du ikke prøve å amme når du er hjemme og heller pumpe å ta med flaske når du skal ut?? men det viktigste er jo at barnet får de viktige stoffene som er i mm og det vil den jo få uavhengig om det er fra flaske eller pupp... men prøv iallefall å gi morsmelk...  [:)]

ORIGINAL: ~Maddy~

man tenker ikke på det som ekkelt  akkurat da,det er jo ungen din,og det er maten dens!
mest naturlige som finnes! du kommer ikke til å tenke slik når du får den

Er jo like mye ungen min om jeg pumper og gir den melk via en flaske eller gir den mme.

Correct me if I'm wrong, men du har ikke unger fra før? Når en får barn blir mange av ens forutinntattheter og meninger om ting endret[;)] Bare spør alle mammaene her, tror de vil være enige.
Ting en ikke liker eller har lyst til blir plutselig greit pga at man gjør det for det viktigste i livet ens[:)] Barnet sitt. Og slik kjærlighet er noe av det sterkeste som finnes, og da er det utrolig hva man gjør! Jeg ville ofret livet mitt for snuppa mi om nødvendig, så da er ikke å amme henne så stort problem egentlig[;)]

Det virker som holdningen er at man SKAL amme...grøss og gru jeg gruer meg til de kommentarene jeg kommer til å få fra leger,jordmødre og sykepleier den dagen jeg har født en unge. For jeg skal ikke amme, det er bombesikkert.[&:]

så lenge du har gode nok argumenter til hvorfor du ikke vil amme, så klarer du helt sikkert å stoppe kjeften på de fleste..

når det er sagt så kan det hende at du klarer å sette dine egne behov til side når du får barnet i armene..
du er jo ikke engang gravid ennå, så mye kan skje..

Det er så, det er ditt valg. Du vil nok møte spørsmål fra helsepersonell og andre mødre. Jeg synes ikke personlig at det er riktig å gi seg uten å i det hele tatt ha prøvd..men det er bare min mening.

ORIGINAL: Dollface™

så lenge du har gode nok argumenter til hvorfor du ikke vil amme, så klarer du helt sikkert å stoppe kjeften på de fleste..

når det er sagt så kan det hende at du klarer å sette dine egne behov til side når du får barnet i armene..
du er jo ikke engang gravid ennå, så mye kan skje..

Du sier noe der ja..... . Å gjøre det som er best for sitt barn, ofte på bekostning av egne behov.[;)]

syns det høres fryktelig umodent ut jeg. datteren min på 6 sier også at ingen baby skal få suge på puppene hennes.
men jeg er ganske sikker på at når du først blir gravid og har fødet, så blir det naturlig der og da. mye som skjer med hjernen når den tiden kommer.
går også ann å pumpe seg når man skal ut og amme hjemme.

Som så mangen andre skriver her, så forandrer alt seg når du har fått den lille babyen din i armene! Det gjorde det hvertfall her![:)] Jeg så ABSOLUTT IKKE for meg at jeg skulle amme, noe så ekkelt!! Jeg som passer på å ikke ha for mye utringning på toppene mine osv, skulle nå ikke sitte å flashe pupper på kafè og andre offentlige steder!!![&:]
MEN!! Det ble noe helt annet når jeg ble mamma!! Å sitte på kafè foran masse folk å amme gjorde jeg ikke, ammet før jeg skulle ut, og hadde med flaske i tilfelle han ble sulten når vi var ute.

Anbefaler deg å prøve å amme, ikke bestem deg på forhånd å ikke prøve hvertfall! Ha mulighetene åpne, så ser du hva du vil når du har født!![:)]

Gjør det du føler er det rette for deg og ditt barn, drit i hva de andre sier!![;)]

Back
Topp