Min forrige fikk gulsott og var ganske slapp den første uka. La han til puppen og han sov etter 1 min så det ble ikke akkurat mye suging av det
Så det første han fikk var MME. I tillegg hadde jeg en veldig lang og hard fødsel, som gjorde at kroppen var så tappet for energi at melka ikke kom igang før dag 5-6 etter fødsel. Før dette måtte jeg pumpe i 30 min for å få ut noen få dråper
Men jeg fant etterhvert, altså høres ut som det gikk lang tid, men etter 2 døgn på barsel hvor jeg sov lite, at de som jobbet der kunne ta babyen noen timer på natta. Da fikk jeg sove 5t sammenhengende også ga de han mme når han var sulten. Først da at det i det hele tatt begynte å komme noe som helst fra brystet, selv om produksjonen ventet et par dager til med å være skikkelig i gang.
Hadde også flate brystknopper, så ammet først med skjold og deretter brukte jeg plastsprøyte for å suge ut koppen så babyen skulle få tak uten. Hjelpes for er styr, men det gikk og jeg Fullammet i gode 6 mnd. Egentlig 7 for han brukte lang tid på fast føde-prosjektet.
Ammet i 17 mnd.
Kommer til å amme denne gangen også, puppene er mer "sugd ut" av eldstemann så tenker å legge til og få riktig sugetak blir lettere denne gangen. Men slet mye med sår i starten, samt Renauds fenomen de første 4 mnd og det kan nok bli likt denne gangen også. Håper å amme til 2 år denne gangen.
Høres jo ikke veldig enkelt ut når man lister opp utfordringer sånn
men fra 2 mnd ble ting lettere her. Amming var jobb, ikke de rolige kosestundene jeg hadde sett for meg, men for meg var det verdt alt slitet