Amming

Ammingen gikk med en gang på storebror. Forventer nesten at det skal gjøre det denne gangen også, men jeg vil jobbe litt mer med at baby skal ta flaske. Storebror nektet melk på flaske, og var så glad i pupp at det ble tvangsavvenning når han var 1.5 år. Da kjente jeg at det var nok.
 
Gleder meg til og amme igjen og aynea det gikk greit fra starten av.
Vi gikk over til både amming og flaske da hun var rundt 5 mnd fordi hun ikke fikk nok melk. Gjorde begge deler lenge, og det vet jeg ikke om jeg orker denne gangen. mye styr og amme først for og så gi resten på flaska.
 
Klarte ikke amme de to første, da de var premature og ble sondet i 2,5-3mnd. Pompa helt til vi nærma oss hjemreise, men da var jeg så sår at det var 50/50melk og blod. Jeg klarte ikke slutte selv, da ønske om amming var så stort. Men fikk til slutt beskjed fra sykehuset om at det var på tide å slutte..

håper på terminbarn som skjønner greia med pupp denne gangen :p
 
Jeg elsket å amme! Det gikk veldig bra i begynnelsen med begge, hadde ett par brystbetennelser men ingen store problemer. Men ammingen ble ufrivillig avbrutt med begge og det syntes jeg var veldig sårt. Første ammet jeg i 9 mnd og andre i ett år. Håper ammingen går bra denne gangen også, og da håper jeg å amme lenge. Kanskje til nærmere 2 år :)
 
Ammingen haltet og gikk med første. Jeg ble aldri fortrolig med det og lille var heller ikke spesielt begeistret for amming. Ammet til hun var ett år, men vi var begge ganske lei mot slutten og jeg gjorde det egentlig bare for å berge bhgstarten uten alt for mye sykdom og for å få ammefri fra jobb. Tenker å amme denne gangen også, men det er ikke noe jeg gleder meg spesielt til.
 
Jeg har ammet de to andre og kommer til å gå for amming denne gangen også. Veldig lettvindt og kjekkt da melka alltid er med og er varm og klar til servering:D Håper bare vi kan amme litt lenger denne gangen da de andre to har stoppet ved 6 mnd, overhode ikke intressert i pupp lenger:facepalm:
 
Jeg sleit veldig med amming av første barnet. Hun sugde helt feil, og jeg var ung. Da vi kom over startproblemene, gikk det veldig bra og hun fikk morsmelk i to år. Har ammet alle barna mine i 15 mnd - 2 år. Ønsker å amme nestemann også.
 
Min forrige fikk gulsott og var ganske slapp den første uka. La han til puppen og han sov etter 1 min så det ble ikke akkurat mye suging av det :p
Så det første han fikk var MME. I tillegg hadde jeg en veldig lang og hard fødsel, som gjorde at kroppen var så tappet for energi at melka ikke kom igang før dag 5-6 etter fødsel. Før dette måtte jeg pumpe i 30 min for å få ut noen få dråper :hilarious:

Men jeg fant etterhvert, altså høres ut som det gikk lang tid, men etter 2 døgn på barsel hvor jeg sov lite, at de som jobbet der kunne ta babyen noen timer på natta. Da fikk jeg sove 5t sammenhengende også ga de han mme når han var sulten. Først da at det i det hele tatt begynte å komme noe som helst fra brystet, selv om produksjonen ventet et par dager til med å være skikkelig i gang.

Hadde også flate brystknopper, så ammet først med skjold og deretter brukte jeg plastsprøyte for å suge ut koppen så babyen skulle få tak uten. Hjelpes for er styr, men det gikk og jeg Fullammet i gode 6 mnd. Egentlig 7 for han brukte lang tid på fast føde-prosjektet.
Ammet i 17 mnd.

Kommer til å amme denne gangen også, puppene er mer "sugd ut" av eldstemann så tenker å legge til og få riktig sugetak blir lettere denne gangen. Men slet mye med sår i starten, samt Renauds fenomen de første 4 mnd og det kan nok bli likt denne gangen også. Håper å amme til 2 år denne gangen.

Høres jo ikke veldig enkelt ut når man lister opp utfordringer sånn :p men fra 2 mnd ble ting lettere her. Amming var jobb, ikke de rolige kosestundene jeg hadde sett for meg, men for meg var det verdt alt slitet :)
 
Håper det går! Lyst å amme dersom jeg får til, men har underutviklede bryster, og dermed fått dekt brystimplantat. Legen sa den gang at pga underutviklede bryster var det ikke sikkert jeg fikk melk, så er veldig spent på om di fungerer
 
Ønsker å amme de første 6 mnd tenker jeg. Ammet begge de eldste til de var rundt året.
 
Kombinerte amming og flaske (nan) her. Det er så utrolig praktisk og som mor kan jeg få mye mer avlastning.
Ammingen stoppet når han var 8 mnd, da var det bare styr og tull - hadde ikke tid til å spise seg mett og måtte amme hvert 30. minutt
Han er forøvrig like surrete når det kommer til mat enda... (3,5 år)
Håper at det lar seg gjøre når spiren kommer også!
 
Dette er min første så jeg har egt ikke veldig høye forventninger, men jeg håper så inderlig at jeg får det til:Heartblue
 
Jeg tenker å amme. Eneste jeg tenker kan være fint å ha i bakhodet nå, er at jeg starter tidligere med tilvenning av flaske, da forrige ble veldig avhengig av puppen og tok ikke flaske overhodet. Er litt ugunstig med tanke på pappaperm osv. Fikk egentlig god oppfølging på sykehuset, dama var veldig direkte, men det passet meg fint.
 
Jeg ammer enda lillebror, kommende storebror, på 1 år, men tror sykehuset vil be meg om å kutte etterhvert (prematur fødsel osv sist). Ammingen kan visstnok gi sammentrekninger i livmor.

forutenom stramt tubgeband hos begge gutta mine har ammingen gått greit, lettest med nr. 2. Håper denne babyen og jeg får til også, men ingen garanti. ❤️ Meeeen, håper jeg klarer å få ungen til å ta flaske også, det har ikke di andre gjort. Det blir travelt med 3 små barn, så det hadde vørt ok å ikke være lenket til ammestolen.
 
Ammet med brystskjold i 13 mnd , mye press om å slutte med det men funket helt fint å amme så lenge med brystskjold
 
Ammet begge barn i 16 mnd hvert. De har aldri fått noe morsmelkerstatning.

tenkte i grunn at det er ekkelt å amme og blir skamfullt for ar mannen skulle se det:nailbiting: han tenkte motsatt
Så brystsprang og litt vondt i starten og forsto sånn at ifølge WHO må man amme i 6 mnd. Så det var planen, ikke en dag lenger. Det gikk så bra og det var så komfortabelt å ikke måte styre noe med flaske, varme opp, kjøpe noe. Man kan bare gi mat der og når man vil. Og leste mye at det er sunneste. så planen var å ikke amme et gående barn.. men hun var fortsatt liten og avvenning tok tid. Sluttet å Spise på natt ved 13 mnd. Og det bare gikk inntil jeg ble gravid på nytt.

ett argument til med nr 2 var at han hadde atopisk eksem og der er det eneste man kan gjøre for barn, amme lenge

så ammet til jeg ble gravid på nytt. Det er min grense liksom, skal ikke amme langt ut på vei og ikke amme 2. Så sluttet å amme, mistet..

nå tenker jeg også å begynne å trappe ned ved 12 mnd og får se hvordan det går.
 
Nr 1 var veldig glad i puppen når vi først fikk igang ammingen! Så håper på at nestemann blir like puppeglad :wacky: og at jeg får til ammingen! Jeg synes det var veldig hyggelig, og siden alt fikk bra, så håper jeg på det neste gang også!
 
Første ammet jeg til han var ca 17 mnd, da hadde han gått ca en mnd i barnehagen og hadde ikke tid til å ligge i ro lenger. Nå ammer jeg fortsatt lillebror på 19 mnd, tror jeg pakker vekk puppen for han snart da det gjør litt vondt når jeg ammer han nå.
 
Fikk til ammingen med de to minste å holdt på til de var året. Håper virkelig jeg får det til denne gangen også, det er så koselig og lettvint
 
Back
Topp