Her sitter jeg med barn nr. 3 og brystbetennelse. Har hatt mine tårer og banning over amming - men også ENORM glede og kos. Med nummer 1 hadde jeg det litt lignende det du beskriver en periode. Puppene var fulle av sår, det blødde, og tårene bare rant og jeg hulket mens babyen diet. Men, det gikk seg SÅ bra til etter en tid, og da nøt vi ammingen opp til ca 1 års alder både jeg og sønnen min. Med nr. 2 gikk alt mye lettere, selv om det tidvis var litt sårt, tendens til brystbetennelse en gang og andre småting. Nå med nr. 3 har ammingen startet utrolig bra og enkelt - første barnet mitt som ble fullbåren før fødsel, og antakelig mye enklere start pga både det og min erfaring. Men....så fikk jeg brystbetennelse for 3 dager siden, og er nå på antibiotika hestekur i 10 dager. Nekter likevel å gi meg med ammingen, for det er SÅ praktisk, koselig, sunt og billig og alt når det går over dette herket og verket
Fortalte nå litt om alle mine tre for å vise at det kan endre seg underveis. Og tross store og neeesten uutholdelige smerter i kombo med mye barseltårer med nr. 1, så fikk jeg en super totalopplevelse med ammingen. Så om du ønsker at ammingen skal på plass, råder jeg deg til å prøver mer. La det bare ikke gå på bekostning av din mentale helse på lang sikt - da er jo mme et enkelt valg, og mye lurere
Slutter meg til tipset om å kontakte Ammehjelpen. De har supre veiledere som kan maile med deg. Det hjalp meg masse med nr. 1. Og kjør på med purelan. Skjold kan sikkert funke for noen, men vær obs på at for noen gjør brydtskjold bare vondt verre. sender deg en stor og varm lykke til-klem