Amming

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Flere som fortsatt ammer forrige?
I utgangspunktet skulle jeg gjerne fortsatt, og tandemamming syns jeg ser så koselig ut. Men nå er jeg så sykt sår og øm i puppene at jeg vil bare ha de for meg selv :eek:

Desverre så funket ikke amming hos oss, da melken var veldig tynn, lillegull var dysmatur og kunne ikke gå mye ned i vekt etter fødsel, dårlig sugetak pga gulsot (og fordi han var liten). Alt måtte måles, og vi måtte vite nøyaktig hvor mye han fikk i seg. Ble derfor flaske her. Pumpet meg ihjel i 4 uker, men klarte aldri å øke produksjonen. Fikk aldri nok "fett" i melka mi, så han kunne ikke lengre drikke den selvom jeg fikk pumpet ut nok.
Har fortsatt mareritt om vask/sterilisering av pumpe/utstyr hver bidige tredje time, ekstremt lite søvn, stresset om å få spist nok på såpass kort tid (3 timer mellom hver runde) osv.

Blir derfor flaskebarn her denne gangen :notworthy

Har nettopp avslutta amming her, var ikke noe kos de siste ukene. Han gnog til tider på brystvorta og dro og styrte. Da vi passerte ett år benytta jeg sjansen til å slutte da jeg måtte bort ifh til noe kurs, tre netter borte og puppen var glemt. Blir igrunn godt med en liten ammepause mellom kjenner jeg. :p

Jeg ammer fremdeles tulla som ble 9 mnd på mandag..
Er gravid med tvillinger og tror jeg må slutte å amme før fødsel så de får råmelk. Skal forhøre meg med jordmor på fredag.

Jeg ammer fremdeles litt om natten/tidlig morning. Har mistet melken I ene brystet for noen mnd siden. Nå er det mer kos enn mat. Hadde planer om tandem amming. Men kjenner jeg we veldig lei. Så hadde vert godt med noen mnd uten amming før neste baby kommer :)

Desverre så funket ikke amming hos oss, da melken var veldig tynn, lillegull var dysmatur og kunne ikke gå mye ned i vekt etter fødsel, dårlig sugetak pga gulsot (og fordi han var liten). Alt måtte måles, og vi måtte vite nøyaktig hvor mye han fikk i seg. Ble derfor flaske her. Pumpet meg ihjel i 4 uker, men klarte aldri å øke produksjonen. Fikk aldri nok "fett" i melka mi, så han kunne ikke lengre drikke den selvom jeg fikk pumpet ut nok.
Har fortsatt mareritt om vask/sterilisering av pumpe/utstyr hver bidige tredje time, ekstremt lite søvn, stresset om å få spist nok på såpass kort tid (3 timer mellom hver runde) osv.

Blir derfor flaskebarn her denne gangen :notworthy
Uff så leit at det ble så vanskelig med ammingen :(
Men jeg vet flere som har hatt lignende plager med første, og så når andre kom har alt gått som en lek, så om du ønsker å prøve kan det hende du får en helt annen opplevelse denne gangen altså :Heartred Jeg for min del fikk aldri til pumping, skulle gjerne kunne pumpet ut litt til nødvendige stunder. Ungen tok forsåvidt aldri flasken heller, så var tydeligvis aldri meningen at jeg skulle kunne skippe et måltid :hilarious:

Har ammet til nå, hun er 1 år og 2 uker. De siste månedene har det kun vært amming på morgenen. Tenker å slutte med det nå, for det er mye tulling og så plutselig biter hun i..

Jeg slutta nå i mai, da var eldste 1,5 år. Tenkte det var greit med en liten pause før nestemann. Har i tillegg gått mye ned i vekt da jeg amma, så synes det er greit å prioritere næring til fosteret:angelic:

Back
Topp