Amming

Sofus

Første møte med forumet
Hei, har ei jente på snart 5 måneder. Hu ammes, å får graut rundt kl 12 og før hu legger seg. Nå i den siste veka når hu skal amme så legger hu seg som ein pinne å nekter å ete sjølv om hu er sulten. Eg har måttet gå opp i senga vår for å gi hu. Då er de heilt greit så lenge me ligger i senga. Men når me er foreksempel er i stua nekter hun då blir hu som ein pinne å skal ikkje ha. De har ikkje vært eit problem før nå. De e akkuratt likt når me er på besøk eller andre plasser. Det er velig slitane for me blir veldig låst inne. Men kan ikkje akkurat legge meg ned for å gi hu mat kvar gong... hu skal ikkje ha mat om eg prøvder å siste i senga på romme heller..

Nåken som har opplevd det samme eller har tips? Ønsker å forsette å amme. Er de ein fase eller vil hu ikkje bli amma meir..

Det er nok en fase :) vi har vært gjennom flere slike, men ammer enda og han er blitt 9mnd :) en periode fungerte det kun når vi var på soverommet (stille og kjedelig), slik som du beskriver. Men bare fortsett å tilby så går det nok over :)

Akkurat samme her, samme alder. Ingen andre tips enn å fortsette å tilby egentlig, men du er ikke alene om det ihvertfall.

Helt vanlig, dessverre! Her hjalp amming i bæretøy når han var kavete, da fikk han roet seg og fikk sett seg rundt :)

Ble selv isolert en periode men vi kom over kneiken:) Går an å prøve ammesmykke. Babybanden selger.

Opplevde det same ved ca 4,5mnd ! Så frustrerande! Blei heldigvis gradvis betre og no funker amming betre enn nokon gong :-)
Det son hjalp her var å ikkje tvinge han, men akseptere at han ikkje ville ha, sjølv når eg trudde han var sulten. Endte med at antall amminger vart halvert en periode

Det er nok bare en fase, som de andre sier. Kan hun få grøt når dere er ute på ting? Da er du ikke så låst inne. Hvis det ikke passer med når hun vanligvis får grøt, går det helt sikkert fint å bytte om på pupp- og grøtmåltid. Babyer er fleksible [emoji846]

Back
Topp