Amming

Ja det er mye positivt med flaske sånn sett. Men også vanskelig med tanke på at om du tar med deg babyen så må du huske å ha med nok flasker,nok mat. Og du kan ikke bli borte lenger enn man har planlagt pga maten. Men jeg får også litt fri når pappaen kan ta over og jeg kan sove noen timer :)

Jeg orker ikke alltid å dra bort, er til et visst punkt jeg gidder, fordi jeg får så sjukt mange kommentarer fra de vi er hos på hvor ofte jeg ammer lillegutt! Hver 1,5 time ca er han sulten! Eller tørst innimellom der også! Jeg har mer og mer begynt å holde meg hjemme!
Søvn ja... d hadde vært deilig d!!!! I går kveld klikka jeg nesten på meg selv og egen frustrasjon! Gubben kom hjem tidlig, jeg trengte hjelp, men lillegutt ville kun ha mammakos! Jeg derimot hadde et sterkt behov for egentid! Men som enhver kveld de siste 12 ukene, så ble d null tid til meg selv, og lillegutt satt blid i fanget mitt og lo av pappaens ablegøyer [emoji849] jeg er sikker på at kunne mannen gi mat, så hadde lillegutt kunne hatt kveldsuro hos han også, da hadde han fått trygghet derfra også!
 
Med eldstemann ble det en litt tøff start for meg, med åpent sår på ene brystvorten og en del som løsnet (ja, du leste riktig) fra vorten og hang og slang. Det grodde tilslutt, men var mye tårer de første 8 ukene. Med han her som er mye mer mellow enn søsteren, men er like puppegal, har det gått mye bedre! Men det er hardt arbeid, og alle de som sier noe annet kan ta seg en bolle for min del ;)
 
Dette er nr 3, men ammet ikke første, så nr 2 som ammes.

Synes det går veldig bra. Eneste forskjekl er at storebroen kunne bruke puppen som kos også, om han gren ble han rolig av puppen, men lillesøster skal kun ha pupp om hun er sulten. Blir illsint om hun får tilbud om pupp uten å være sulten:p
 
Sniker fra september. Første barnet delammet jeg i 3 mnd. Nå har jeg ei jente på fem uker. Vi kjemper med ammingen. Prøver å legge til før hvert måltid (får flaske med mm eller mme) Tar kanskje brystet 2 av gangene i løpet av et døgn. Kjenner det sliter på meg hver gang hun nekter, så vi får se hvor lenge jeg orker.
 
Back
Topp