Her har jeg dessverre måtte slutte å amme pga sugesvakt prematurt barn. Pumper derfor døgnet rundt og gir på flaske. Var akkurat det samme med nr 1. Utrolig slitsomt. Og tidkrevende for et måltid tar da dobbelt så lang tid som ved amming og man mister den kosen og nærheten amming gir. Pumping er dessuten ikke opptimalt ift å få opp meøleproduksjonen så har veldig lite melk, Går akkurat nå, baby er 11 dager, men her blir det nok dessverre mer og mer mme etterhvert. Litt dempeimerende å pumpe så mye og få ut så lite melk Med førstemann holdt jeg ut pumpingen i 2 mnd, Da var jeg helt utslitt. Merker at det er mer slitsomt denne gangen når førstemann på 15 mnd også har behov for oppmerksomhet og nærhet fra mamma i tillegg til at hud til hud med babyen er viktig pga prematur og melkeproduksjonen. Både helsesøster og samboer mener at jeg bør slutte å pumpe og heller gå over til kun mme så jeg ikke sliter meg helt ut. Kjenner at det sitter langt inne å slutte etter kun 11 dager når babyen er så liten og trenger all den næringen den kan få. Bestemt meg for å ihvertfall prøve en uke til for da er samboer hjemme og kan hjelpe meg med barna mens jeg er lenket til sofaen med pumping. Så får jeg ta en vurdering etter det. Kjenner at jeg gruer meg til den dagen jeg må gå over til kun mme