Amming...

Vekker dere barnet på natta for å amme? ?? Tassen vår spiser ekstreme mengder mat de siste timene før vi legger oss. Så sober ham gjennom hele natta. Fra 00.00- 07.00 noen ganger helt til 07.30. Er det bra?? Har prøvd å tilby han puppen på natta. Da koser han seg gjerne ved å ha den litt i munn,men suger ikke. Så sover han videre. What to do???? For al del, veldig deilig, men er det bra for han? ?,
 
Vekker dere barnet på natta for å amme? ?? Tassen vår spiser ekstreme mengder mat de siste timene før vi legger oss. Så sober ham gjennom hele natta. Fra 00.00- 07.00 noen ganger helt til 07.30. Er det bra?? Har prøvd å tilby han puppen på natta. Da koser han seg gjerne ved å ha den litt i munn,men suger ikke. Så sover han videre. What to do???? For al del, veldig deilig, men er det bra for han? ?,
Så lenge han virker fornøyd, og våken i våkenperiodene, legger på seg, og har våte bleier regelmessig, så er det ingenting å bekymre seg over :) Du har bare fått en nattsovebaby, heldigen [emoji6]
 
Tror du det? Så godt å høre. Han er veldig våken og leverer våte Bleier i et sett. Spiser veldig mye når han er våken da.. Blir så usikker..
 
Tror du det? Så godt å høre. Han er veldig våken og leverer våte Bleier i et sett. Spiser veldig mye når han er våken da.. Blir så usikker..
Nei, da er det ingen fare :) Da spiser han seg nok opp sånn at han kan sove godt de timene på natten!
 
Vekker dere barnet på natta for å amme? ?? Tassen vår spiser ekstreme mengder mat de siste timene før vi legger oss. Så sober ham gjennom hele natta. Fra 00.00- 07.00 noen ganger helt til 07.30. Er det bra?? Har prøvd å tilby han puppen på natta. Da koser han seg gjerne ved å ha den litt i munn,men suger ikke. Så sover han videre. What to do???? For al del, veldig deilig, men er det bra for han? ?,
Akkurat sånn gjør Line også :) og mamman er fornøyd med å sove på natta :) Så så lenge ho er fornøyd og legger på seg er jeg ikke bekymret :)
 
Vekker dere barnet på natta for å amme? ?? Tassen vår spiser ekstreme mengder mat de siste timene før vi legger oss. Så sober ham gjennom hele natta. Fra 00.00- 07.00 noen ganger helt til 07.30. Er det bra?? Har prøvd å tilby han puppen på natta. Da koser han seg gjerne ved å ha den litt i munn,men suger ikke. Så sover han videre. What to do???? For al del, veldig deilig, men er det bra for han? ?,

Min er helt lik, bare at vi gir mme :) Han sover fra 23-5, får litt pupp (mest for kos for jeg har nesten ikke melk) og så sover han videre til 8-9 og så vil han ha flaske. Har lurt på det samme selv ang. å vekke han, men han har jo rikelig med våte bleier i løpet av en dag og virker fornøyd, så jeg lar han sove :)
 
Om de legger på seg og har masse våte bleier kan de bare sove ;) Kos dere med sovebabyene!

Jeg begynner å få lyst til å gi opp..

Det ene brystet er fortsatt vondt, og mini er snart 5 uker. Ammer bare 2 ganger på det brystet om dagen nå pga smertene, og pumper 1-2 ganger.

Brystbetennelse med antibiotika når han var 6 dager gammel (gule stafylokokker). Nå er mini snart 6 uker og har fortsatt disse gule stafylokokkene. I tillegg til det som mest sannsynlig er Raynauds fenomen.. skal nå prøve å behandle med brulidine og se om det blir bedring... prøvd skjold, fikk bare tette melkeganger. Sjekket for sopp, negativt. Sjekket tungebånd, normalt. Prøvd alle ammestillinger og fått veilledning på sugeteknikk og amming på ammepoliklinikken. Hva annet skal jeg gjøre for å kunne amme på det brystet? Det andre brystet er det stort sett ok å amme på. Blitt litt sårt ettersom det får mest trøkk..
 
Om de legger på seg og har masse våte bleier kan de bare sove ;) Kos dere med sovebabyene!

Jeg begynner å få lyst til å gi opp..

Det ene brystet er fortsatt vondt, og mini er snart 5 uker. Ammer bare 2 ganger på det brystet om dagen nå pga smertene, og pumper 1-2 ganger.

Brystbetennelse med antibiotika når han var 6 dager gammel (gule stafylokokker). Nå er mini snart 6 uker og har fortsatt disse gule stafylokokkene. I tillegg til det som mest sannsynlig er Raynauds fenomen.. skal nå prøve å behandle med brulidine og se om det blir bedring... prøvd skjold, fikk bare tette melkeganger. Sjekket for sopp, negativt. Sjekket tungebånd, normalt. Prøvd alle ammestillinger og fått veilledning på sugeteknikk og amming på ammepoliklinikken. Hva annet skal jeg gjøre for å kunne amme på det brystet? Det andre brystet er det stort sett ok å amme på. Blitt litt sårt ettersom det får mest trøkk..
Føler veldig med deg! Med begge mine forrige barn fikk jeg brystbetennelse etter 10 dager. 40 i feber og kjempedårlig! Er ingenting jeg blir så syk av som en brystbetennelse! Med mitt første barn hadde jeg 4 brystbetennelser i løpet av de første 7 mnd. Deretter gikk det heldigvis bedre, og jeg ammet til han var 20 mnd. De første to mnd hadde jeg store åpne sår på brystvortene, og det var helt ubeskrivelig smertefullt hver gang han skulle spise, noe han gjorde hver time i starten. Jeg tenkte også mange ganger på å gi opp, men er veldig glad for at jeg ikke gjorde det. Jeg fikk akupunkturbehandling, sørget for å alltid være varm, brukte varmeomslag over brystene i forkant av hver amming osv. Da jeg fikk betennelse 10 dager etter fødsel med nr 2 også, bestemte jeg meg for å prøve enda flere ting. Kjøpte noen spesielle ammeinnlegg som varmer rundt brystet, men hvor selve brystvorten får luft gjennom at det er et plastgitter foran den. Det funket veldig bra for å få bukt med sår. Også spiste jeg store mengder av en type havregryn som de anbefalte på fødeavd. Husker ikke hva det het, men jeg måtte kjøpe det på apotek. Aner ikke hva som gjorde susen av alle tiltak jeg forsøkte, men med nr 2 forble det med den ene betennelsen
 
Back
Topp