Amming

Nelly84

Glad i forumet
Hei!

Dere som fortsatt ammer, hvor mye og hvor ofte gjør dere det? Og nå er det vel jobbstart for mange av oss om 4-8 uker, hvordan tenker dere gjøre det med amming da?

Her nattammer han endel og gjerne 3-4 ganger gjennom dagen. Han drikker litt vann innimellom men mest melk. Ved jobbstart tenker jeg søke om ammefri men er usikker på dette med nattammingen. Avvenne eller ikke. Vil gjerne forsøke å amme til mars/april, for å styrke immunforsvaret gjennom vinteren.
 
3-4 ganger ila dagen + en hang ila natta og når hun våkner på morgenen. Merker at jeg har lite melk, så vet ikke hvor lenge jeg klarer å opprettholde.
Jeg tenker å avvenne nattamminga før jeg begynner på jobb, så vi begynner nok den avvenninga i slutten av oktober. Angående amming på dagen vet jeg ærlig talt ikke. Hadde hun tatt flaske hadde hun jo fått det, men hun gjør ikke det, så jeg aaaaner ikke :eek:
 
3-4 ganger på dagen her også. Noen ganger 5. Og et par ganger på natt. Broren sluttet av seg selv med nattanmming rundt 10 månedersalder, så får vi se da hva denne karen tenker. Tror ikke han får holde på så mye lenger.. ;) får bruke ammefri på dagen tenker jeg.
 
Jeg begynte å jobbe siste helga i juli. Blir jo sprengt ku på jobb, men det har, bank i bordet, gått fint med produksjonen. Jobber hver tredje helg og en kveld ekstra innimellom ;)
 
Vi ammer endel enda, men mest om natt. Hun spiser enormt mye generelt, men har litt å ta igjen også :) 4 ganger på dagen, og på natta ettersom hun våkner.
 
Back
Topp