Amming

inaxoxo

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Babyen sover store deler av dagen, og når jeg ammer sovner hun ved brystet etterhvert uansett hvor mye jeg prøver å distrahere. Er redd for at hun kanskje ikke får nok mat, selv om det høres ut som hun svelger masse og noen ganger renner det melk ut av munnvikene mens hun ammer.

Er det nok at hun ammer bare ene puppen, eller MÅ hun ta begge for å få nok mat? Hun pleier å sovne før hun rekker begge...

Høres veldig ut som min gutt, men så lenge hun har 5-6 våte bleier i døgnet og legger på seg bra bør det ikke være noe problem. Min lille hadde lagt på seg 750 g på to uker sist vi var på helsestasjonen for å veie. Før det var jeg også litt bekymret.

Babyen sover store deler av dagen, og når jeg ammer sovner hun ved brystet etterhvert uansett hvor mye jeg prøver å distrahere. Er redd for at hun kanskje ikke får nok mat, selv om det høres ut som hun svelger masse og noen ganger renner det melk ut av munnvikene mens hun ammer.

Er det nok at hun ammer bare ene puppen, eller MÅ hun ta begge for å få nok mat? Hun pleier å sovne før hun rekker begge...

At hun spiser av bare en pupp er i alle fall i utgangspunktet ikke feil, kroppen tilpasser jo produksjonen etter etterspørsel - og det finnes jo tvillingmammaer som fullammer :-)

Men i forhold til at du føler hun ofte spiser lite, og er i trøtteste laget og du lurer på om hun legger nok på seg; ta en tur til helsestasjonen ved neste mulighet (de fleste steder kan du vel bare svippe innom for veiing uten timeavtale) og vei henne, så ser du fort om vektoppgangen er sånn den skal være. Og syns du babyen er slappere enn før; be om enn prat med helsesøster.

Dette høres veldig ut som jenta mi også :/
Frøkna her har hatt problemer med å spise nok og gå opp i vekt, hun nådde fødselsvekten sin når hun først var hele 17 dager gammel, mye pga problemet du beskriver..
Ta henne med til helsestasjonen og vei henne så har du iallfall en pekepinn :) du kan også veie henne både før og etter amming når du er der så vet du hvor mye hun har spist

Takk for svar❤️❤️ Skal ta meg en tur til helsestasjonen imorgen, så får jeg høre med dem hva de tror :)

Du gjør helt riktig å amme på et bryst av gangen - som helsesøster sa til meg så er den første melken som kommer tørstedrikk og den når h*n har drukket litt er tykkere og den h*n legger på seg av. :-)

Men ta en tur på helsestasjonen så får du er pekepinn :-)

Min sovnet også veldig fort ved brystet før. Helsesøster sa at hun kanskje hadde for komfortabelt? Og det hadde hun. Hadde alltid et pledd på henne. Har slutter med det nå, og nå er hun våken hele tiden :)

Min sovnet også veldig fort ved brystet før. Helsesøster sa at hun kanskje hadde for komfortabelt? Og det hadde hun. Hadde alltid et pledd på henne. Har slutter med det nå, og nå er hun våken hele tiden :)
Hmm, jeg har også pledd på.. Koser seg så mye at de sovner :p Skal prøve å slutte og se hva som skjer! :)

Si ifra hvordan det går! :)
Wow! Bare på de gangene jeg har ammet siden sist merker jeg stor forskjell! I tillegg har jeg begynt å få henne til å rape minst to ganger per måltid, og da våkner hun jo litt.. Men uten teppe var definitivt en suksess :) Takk for tips!

Wow! Bare på de gangene jeg har ammet siden sist merker jeg stor forskjell! I tillegg har jeg begynt å få henne til å rape minst to ganger per måltid, og da våkner hun jo litt.. Men uten teppe var definitivt en suksess :) Takk for tips!
Så bra! :D

Back
Topp