Amming

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Hvor lenge ammer dere på hvert bryst?
Ammer dere på begge eller bare et?

Synes ammingene blir kortere og kortere..
 
Ammer kanskje 6-10 min? Å bare på ett bryst.. Men på kvelden er det mye mer.. Hele kvelden på begge bryst :p
 
Her spiser lille i cirka 20 min normalt sett, men noen ganger opp mot 30 og ned mot 10 (alt etter hvor lenge d er siden sist). Han kobler seg av selv eller sovner, så bare en pupp av gangen. Vil tro han gir beskjed dersom d ene blir tomt før han er ferdig:)
 
Ammer kanskje 6-10 min? Å bare på ett bryst.. Men på kvelden er det mye mer.. Hele kvelden på begge bryst :p

Sånn er der her også!
Men, han er så forkjøla så bruker lang tid..kobler seg av heeellleee tiden, skriker og er misfornøyd.

Er i snitt 8 min, er fornøyd hvis det er 10min.

Men spiser ofte da..så HS anbefalte at han spiste lengre slik at det gikk flere timer i mellom, men hjelper ikke når han ikke vil.
 
Varierer veldig! Men heldigvis kortere nå enn i starten. Om natten tar han vanligvis begge, ca 5 min på hvert. Nå i dag har det heller ikke tatt lang tid men varierer om han vil ha et eller begge.
 
Sånn er der her også!
Men, han er så forkjøla så bruker lang tid..kobler seg av heeellleee tiden, skriker og er misfornøyd.

Er i snitt 8 min, er fornøyd hvis det er 10min.

Men spiser ofte da..så HS anbefalte at han spiste lengre slik at det gikk flere timer i mellom, men hjelper ikke når han ikke vil.

Jeg ville lest om overproduksjon når han holder på sånn, jeg var ekstremt plaget med overproduksjon med storebror og han ville ha mat nesten konstant.
 
Varierer fra fem minutter til tredve. Vanligvis et sted midt i mellom. Ammer til hun selv slipper brystet, selv om hun ikke suger iherdig hele tiden. Hvis hun sovner prøver jeg å løsne henne forsiktig etter en stund, og hvis hun da tviholder på brystet fortsatt og suger mer lar jeg henne fortsette selv om hun ikke er veldig aktiv.
 
Her er det kanskje 5-8 minutter på hvert bryst, innlagt pauser for rap og gulp :) Hun spiser på begge, synes det er greit for å unngå spreng! Hun kan jo plutselig sove en stund, og vil ikke risikere 7-8 timer uten amming på den ene siden.. :)
 
Denne delen jeg tenkte på: Blir fort ferdig, vil fort ha mat igjen
Ja, det er det eneste.

Jeg tror fortsatt det er forkjølelsen, han kan jo ikke ta vakuum, da får han ikke puste.
 
Sånn er der her også!
Men, han er så forkjøla så bruker lang tid..kobler seg av heeellleee tiden, skriker og er misfornøyd.

Er i snitt 8 min, er fornøyd hvis det er 10min.

Men spiser ofte da..så HS anbefalte at han spiste lengre slik at det gikk flere timer i mellom, men hjelper ikke når han ikke vil.
Jeg har prøvd å få henne til å spise lengre, men det går ikke.. Hun nekter, bare å spytter ut puppen :p så da får får det bare være sånn da..
 
Noen som vet når eller hvor gammelt barnet er da det blir mer effektivt på sugingen/spisingen? Her går det både en og to timer før hun blir ferdig med å spise.. Ikke lett å beregne matingen før vi skal ut av døra til avtaler.
 
Ja, det er det eneste.

Jeg tror fortsatt det er forkjølelsen, han kan jo ikke ta vakuum, da får han ikke puste.
Sniker fra prøver forumet. Er barnesykepleier. Kjøp saltvann og 1 ml sprøyter, og spyl nesa med 0,5 ml i hvert nesebor. Dette kan gjøres ofte. Du må ikke være forsiktig når du sprøyter det inn, men spyle fort. Dette åpner nesen:) gjør det før hvert måltid og ved behov:) ikke bruk nesesuger siden det stimulerer til økt slimproduksjon. Barnet liker det nok ikke, men det er dette som funker:) så vil nok ammingen gå seg til:) lykke til:)
 
Sniker fra prøver forumet. Er barnesykepleier. Kjøp saltvann og 1 ml sprøyter, og spyl nesa med 0,5 ml i hvert nesebor. Dette kan gjøres ofte. Du må ikke være forsiktig når du sprøyter det inn, men spyle fort. Dette åpner nesen:) gjør det før hvert måltid og ved behov:) ikke bruk nesesuger siden det stimulerer til økt slimproduksjon. Barnet liker det nok ikke, men det er dette som funker:) så vil nok ammingen gå seg til:) lykke til:)

Det har jeg allerede gjort i 6 uker.
 
Back
Topp