Amming

Monique33

Gift med forumet
Dere som ammer, hvor mye ammer dere nå når babyen er blitt 9måneder? Ammer dere fortsatt om natta, eller hvordan klarte dere å avvende babyen pupp på natta?

Her ammer jeg ca 6-8 ganger i døgnet. Ammer morgen, midt på dagen og før legging. På natt blir det gjerne 2-3 amminger før jeg lar han sove med puppen i munnen fra 5tiden til vi står opp et par timer senere :p Våkner oftere enn dette og vil helst ha melk, men samboer tar han slik at jeg får sovet litt. Så har på en måte trappet ned litt på natt. Måtte også trappe ned såpass på dag pga jobboppstart på meg, og om han fortsetter å våkne så mye etter ferien tror jeg vi forsøker å avvenne helt på natt. Vil egentlig amme litt på natt for å holde melkeproduksjonen oppe, men har et håp om litt roligere netter hvis han venner seg av å få pupp på nettene.

Her ammer jeg ca 6-8 ganger i døgnet. Ammer morgen, midt på dagen og før legging. På natt blir det gjerne 2-3 amminger før jeg lar han sove med puppen i munnen fra 5tiden til vi står opp et par timer senere :p Våkner oftere enn dette og vil helst ha melk, men samboer tar han slik at jeg får sovet litt. Så har på en måte trappet ned litt på natt. Måtte også trappe ned såpass på dag pga jobboppstart på meg, og om han fortsetter å våkne så mye etter ferien tror jeg vi forsøker å avvenne helt på natt. Vil egentlig amme litt på natt for å holde melkeproduksjonen oppe, men har et håp om litt roligere netter hvis han venner seg av å få pupp på nettene.
Har det veldig likt her, våkner fortsatt ca hver 3time på natt og skriker til hun får puppen (har prøvd med vann og litt byssing) men roer seg ikke før hun får puppen. Men da kan hun suge i ca 10min og så slipper hun og sovner igjen. Så føler hun bare bruker meg som smokk :P (hun har aldri villet ha smokk da) Så føler nå at jeg må prøve å avvende henne pupp om natta så jeg kan få litt flere tiemer samenhengende søvn igjen, og at hun kanskje sover natta gjennom selv å etterhvert! Men ser for meg at det kan bli ei "helvetesuke" når jeg skal begynne med puppenekt på natta!:eek:

Ammer når han legger seg, når jeg legger meg, i fire/halv fem tiden, når vi står opp, før første lur/etter første lur og kanskje en gang eller to til i løpet av dagen :)

Ammer kun kveld, og natt om han våkner og havner inne hos oss. Har hatt flere perioder hvor han sover gjennom hele natten på eget rom, og jeg har trodd at jeg endelig kunne slutte å amme om natten. Men så kommer det dager hvor han er helt hysterisk om natten og vi ender med å ta han inn til oss (som i natt). Ammer da ca 3-4ggr, men det er bare pga kosen. De gangene pappa'n tar han om natten og han bare ikke vil sove (ikke hysterisk/har drømt el) får han tilbud om vann og det fungerer fint.

Har begynt på jobb og håper bare på nattamming forsvinner av seg selv ved at han sover natten igjennom, men tviler på at jeg er så heldig ;)

Fikk beskjed av helsesøster å trappe ned, så nå ammer jeg som regel før han skal legge seg, kl 5 i vår seng, en gang ca midt på dagen og noen ganger én gang til i løpet av dagen. Det varierer litt. Da vi kuttet det meste av nattammingen skrek han flere timer hver dag og natt i 2-3 uker. Nå våkner han like ofte som før vi kuttet nattamming, men sovner så snart han får litt kos eller litt vann.

Det er veldig forskjell, noen dager føler jeg han henger i puppen hele dagen mens andre er han ikke intressert i det hele tatt :P
Men tror det er ca 5-6 ganger på dagtid, da uten kveldspuppen. Nettene er det ca 4 ganger.
Her tar han ikke smokk, og MME har vært uaktuelt de ørten gangene vi har prøvd :P
Skal reise utenlands i sommer, å tenker å vente med ammeslutt/nattamming til vi kommer hjem igjen :-) Han vil da være nesten 11mnd.

Her ammes det endel også, 6-8 ganger kanskje. Mest på natta i grunn, stadig netter hvor hun etterspør hver 2. time. Må innrømme at det er litt slitsomt nå som jeg har begynt å jobbe, men gidder ikke gjøre noe med det :P Det eneste som er dumt med det er at jeg jobber endel netter og da må mannen gi flaske til en som egentlig hater flaske og det blir mye styr... Nei, jeg bare lukker øynene og håper at dette ordner seg selv en gang :P

Min er 10 mnd nå. Hun har ikke så faste vaner, og jeg er ikke verdens beste til å følge med, men jeg tror hun ammer 4-8 ganger i løpet av dagen, og rundt 3 ganger i løpet av natten når vi er hjemme. Nå er vi på ferie, hun trives ikke så godt på fremmede steder, og spiser omtrent hele natten. Jeg sover godt mens hun ammer, så jeg har ingen planer om å gjøre noe for å få henne til å slutte med nattamming. Hun får fortsette til hun slutter av seg selv. :)

Her er det lite eller ingenting i løpet av dagen, men ammer før han legger seg og flere ganger om natten - vet ikke helt hvor mange, han kommer over i vår seng når han våkner etter at vi har lagt oss og blir liggende der, så jeg ammer mye i halvsøvne. Tipper det vanlige er 2-3 ganger i løpet av natten, gjerne inkludert et lengre strekk om morgenkvisten der jeg nok fungerer som smokk. Gidder ikke stresse med avvenning, han er en klengebaby og sånn er det bare. Legger meg heller litt tidligere for å få nok søvn.

Her er det lite eller ingenting i løpet av dagen, men ammer før han legger seg og flere ganger om natten - vet ikke helt hvor mange, han kommer over i vår seng når han våkner etter at vi har lagt oss og blir liggende der, så jeg ammer mye i halvsøvne. Tipper det vanlige er 2-3 ganger i løpet av natten, gjerne inkludert et lengre strekk om morgenkvisten der jeg nok fungerer som smokk. Gidder ikke stresse med avvenning, han er en klengebaby og sånn er det bare. Legger meg heller litt tidligere for å få nok søvn.
Signerer denne! Akkurat sånn er det her også. ;)

Signerer denne! Akkurat sånn er det her også. ;)
Samme hos oss. Jeg jobber på dagtid, så blir lite amming på dagen, evt av og til i helgen. Ammer ved legging og om natta, men han kommer over i vår seng når vi legger oss, så føler at jeg får nok søvn selv om jeg står opp tidlig. Og da gidder vi ikke å stresse med avvenning ennå. :-)

Vi har prøvd oss litt på å venne tøtta av med nattamming. Fungerer etterhvert ganske bra. Ammer når hun legger seg og når vi står opp klokka seks (betyr ikke nødvendigvis at hun har sovet til seks.......). Pluss to ganger på dagen.

Jeg har flyttet ut av soverommet, og samboeren passer henne gjennom natten. Så får jeg henne inn til meg etter morgenstellet klokka cirka seks. Da får pappaen sove et par timer til før jeg drar på jobb. Vi prøvde først å bytte på nattarbeidet, men jeg var elendig på å drive med avvenning! Endte gjerne med at jeg ga henne puppen...

Ammer MYE enda... Mini nekter å spise mat, i alle fall nok mat til å kutte puppen, så her går det i mye pupp. Forsøkt alle triksene i boken, men hun vil rett og slett ikke. Grøt spyttes ut igjen, skive går greit, middag er tull- utenom kylling, fruktmos er stort sett tull, grønnsaker er æsj i alle former, dere tar hintet... Så det ammes til alle døgnets tider, selv om HS vil jeg skal trappe ned. Men hva skal man gjøre liksom? ;)

Ammer MYE enda... Mini nekter å spise mat, i alle fall nok mat til å kutte puppen, så her går det i mye pupp. Forsøkt alle triksene i boken, men hun vil rett og slett ikke. Grøt spyttes ut igjen, skive går greit, middag er tull- utenom kylling, fruktmos er stort sett tull, grønnsaker er æsj i alle former, dere tar hintet... Så det ammes til alle døgnets tider, selv om HS vil jeg skal trappe ned. Men hva skal man gjøre liksom? ;)
Samme her når det gjelder ammingen, mi blir illsint om hun ikke får puppen om natta eller når hun skal duppe om dagen. men har blitt blink til å spise nå når jeg lager all mat fra bunnen av selv, og smaker på alt jeg gir henne, men snur seg bare bort om det er noe hun ikke vil ha mer av, men har aldri spyttet ut noe ;) og så elsker hun de smoothie posene :)

Back
Topp