Amming

Husk at nyfødte, friske babyer må få sjangs til å bli sulten. Det blir de ikke om man følger strengt regime med omtrent påtvingt amming hver 2. time. Så lenge barnet er friskt og viser tydelige tegn på sult, og ikke minst har god ammeteknikk så holder det oftest med amming hver 3-4 time. Hilsen sykepleier nyfødt intensiv :)

Stikk motsatt beskjed av hva jeg fikk på barsel forrige gang! Da skulle bare ungen få henge på så mye den ville... Og det funket jo ikke hehe.
Får se hvordan det løser seg når ungen kommer.

Stikk motsatt beskjed av hva jeg fikk på barsel forrige gang! Da skulle bare ungen få henge på så mye den ville... Og det funket jo ikke hehe.
Får se hvordan det løser seg når ungen kommer.
Altså, babyen må selv få regulere når den ønsker å spise. Poenget mitt var at dersom babyen sover 3-4 timer mellom måltidene så er det ingen grunn til å vekke det hver andre time for å "tvinge" i den mat. Ergo, den må få lov til å bli sulten selv og si ifra :-) Dersom babyen ønsker å henge i puppen hele dagen, fordi det har et ekstremt suttebehov og ikke er direkte sulten så tror jeg smokk ville vært førstepri her hehe!

Altså, babyen må selv få regulere når den ønsker å spise. Poenget mitt var at dersom babyen sover 3-4 timer mellom måltidene så er det ingen grunn til å vekke det hver andre time for å "tvinge" i den mat. Ergo, den må få lov til å bli sulten selv og si ifra :) Dersom babyen ønsker å henge i puppen hele dagen, fordi det har et ekstremt suttebehov og ikke er direkte sulten så tror jeg smokk ville vært førstepri her hehe!
Ah sånn ja :) ja det skal hun absolutt få lov til :)
Er heller at jeg ikke skal tilby puppen så ofte jeg tenker på når jeg snakker om hver 3.time osv.
Men er jo litt som bmc skrev på toppen. Vanskelig å planlegge når en ikke vet hva dom kommer.
Så får vel se an ungen å legge en plan sammen med ammedamen ;)

Back
Topp