Amming

SkogHuldra

Forelsket i forumet
Hvor ofte bør de drikke de første døgnene? :-/ nå har lille sovet i nesten 3 timer.. bør han vekkes?
Rører litt på seg nå. Kanskje han krever seg nå straks.. syns han har sovet lenge ;-)

Snakk om glemsk 3.gangs ;-) hoho

Jeg fikk beskjed på sykehuset at jeg skulle vekke barnet og prøve å gi hver 3 time de første dagene. Dette for å få i gang/øke melkeproduksjon.

Jeg fikk også beskjed fra sykehuset
om at bebbisene skal vekkes hver 3. time de første dagene.

Det første døgnet er det vanlig at de sover mye, uten at det er farlig, de har jo med seg "matpakke" de tærer på de første dagene til melkeproduksjonen kommer i gang :) men det er jo en fordel at de ammes regelmessig, både for å få i seg den lille råmelka som er og for å få øve på å die før brystet blir hardt av spreng og vanskelig å få tak på.

Jeg fikk samme beskjed :-) har aldri stresset med om hun har sovet litt mer da hun drikker såpass godt ellers :-P og de første dagene hadde hun en eunde hvor hun sov så lenge... de sier vel at babiene skal spise 8-12 måltider i døgnet den første tiden ;-)

Virker som han krever seg etter 2,5 time ca. Slapp å vekke han ista da han våknet selv. Er endel melk allerede nå , så tror han blir god og mett. :-)

Ammer dere begge puppene hver gang? Mi si har ikke ikke sjans å ta mer enn en til hver amming. Og nå går det i tillegg mye fortere å amme enn det gjorde i starten, da det virker som økedøgnene har gjort slik jeg har overflod med melk. Skulle gjerne ha tømt begge puppene før vi tar natt... Spesielt siden hun sover gjennom hele natten.

Jeg er på døgn 3 og har begynt å få brystspreng.. Så prøver så godt vi kan å ta begge bryst, men er sjelden hun klarer det. Blir gjerne bare et par minutter på pupp nr 2. Håndmelker litt før hun får. Ikke alltid vi rekker pupp nr 2 heller før hun enten sovner/gulper/bæsjer.

Ammer dere begge puppene hver gang? Mi si har ikke ikke sjans å ta mer enn en til hver amming. Og nå går det i tillegg mye fortere å amme enn det gjorde i starten, da det virker som økedøgnene har gjort slik jeg har overflod med melk. Skulle gjerne ha tømt begge puppene før vi tar natt... Spesielt siden hun sover gjennom hele natten.

Tar en pupp pr matting:)

Min har fra dag 1 tømt begge puppene. Skulle nesten ønske at det innimellom holdt med en, for da kunne jeg pumpet meg et lager med melk. Men ganske ubehagelig med det sprenget, så på natten er det veldig greit med full tømming ;)

Her må begge puppene til pers. Og gjerne tilbake til pupp 1 og 2 enda en gang før hun enten er fornøyd eller får litt ekstra mme.
Kunne ønske det var nok med en pupp :)

Jeg bruker fort 45-60min på en amming..så nå når jeg har innført "økedøgn" for å få opp produksjonen (amme hver 2.time) så har jeg nesten ikke lagt hun ifra meg før vi er på'an igjen.

Jeg har sjeldent ubehag med spreng, da :p posivit og negativt med alt..

Barnet bør spise 6-8 ganger i døgnet. Om du ikke har kommer skikkelig i gang med melken bør du amme hver 3.time. På natten kan det gå opp mot fem timer.

Her måtte jeg gi fra begge gjerne 2 ganger fra hver om kvelden. Men nå har jeg så mye at hun blir mett før hun har tømt et bryst. Vondt å legge seg med brystspreng! Og faktisk litt frustrerende å ha så masse melk. Hvertfall når hun finner på å sove gjennom hele natten (23/24-05/06) da er det jo skikkelig spreng i begge brystene og melken strømmer for mye så mini setter i halsen og det renner utforbi munnvikene :/
Har ikke forstått at hun har hatt økedøgn, men i begynnelsen så ammet jeg nesten konstant fra kl 05 til kl 14. Pause på 10-15 min til soving og bleieskift så var det på an igjen. Nå er det litt varierende hvor ofte hun vil ha mat. Men er oftere på morgenen enn på kvelden. Og kun et bryst om gangen.

Back
Topp