Amming!

Tulla er 11 dager gammel i dag, så vi har absolutt ingen "mal" på ammingen enda. Fikk det i grunn aldri med storebroren heller. Hun ammes når hun vil, alt fra hver time til tredje-fjerde time. Hvor lenge hun ammes er alt fra fem minutter til 1,5-2 timer i slengen. Aboslutt ikke noe system, men sånn er det jo i starten :)

Tulla er 11 dager gammel i dag, så vi har absolutt ingen "mal" på ammingen enda. Fikk det i grunn aldri med storebroren heller. Hun ammes når hun vil, alt fra hver time til tredje-fjerde time. Hvor lenge hun ammes er alt fra fem minutter til 1,5-2 timer i slengen. Aboslutt ikke noe system, men sånn er det jo i starten :)

Sånn er det her også, og som førstegangs er det veldig godt å høre at det er sånn det skal være:) Har bare godtatt at det er umulig å planlegge noe som helst- ammingen tar virkelig alt fra 5min til 2timer!:)

I kveld ligger hun konstant ved puppen! Går kanskje et kvarter før hun begynner å vise tegn for at hun er sulten! Håper ikke natten blir likedan! :-/

Her er det ca hver 3 time. Noen ganger oftere, da gjerne på kvelden. Vet ikke hvor lenge vi holder på men sjelden mindre enn 20 min. Må ofte ha pause, også på igjen etter 5-10 min.

Godt å høre. Var å veide vår gutt I går som er er 10 dager I dag. Han hadde da gått ned enda mer etter vi kom hjem fra sykehuset. Så har klart å slutte med skjold i går. Både i dag og I går har han spist nesten hver time I max 15 min (sovner etter 15) Så fikk tak I helsesøster nettopp som mente det kunne være øke døgn. Håper han går opp noe til vi skal veie på mandag igjen!

Ammer han når haner sulten, alt fra mellom en halvtime til tre timer. Amminga pleier å vare i ca 20 min, av og til mer av og til mindre. Som regel kvelden som er best, da kan han sove i tre timer:D

Lillemann er 15 dager gammel! Han bestemmer selv når han skal spise, men er som oftest annenhver eller tredjehver time! Han pleier å ligge å sutte i 10-20 min! Han er så utrolig glupsk og spiser alt i en fei! Har fått råd om å ikke amme han lenger enn 30 min pr. pupp! Men så langt kommer vi aldri før han har fått nok:p

Lille er 11dager nå, og vil ha mat ca hver 3t, og ligger gjerne ved puppen(e) i 30-60 min, med små pauser innemellom. Sovner ofte på puppen å, spesielt om morgenen og kvelden/natta. Sover hun lenger enn 3t vekker jeg henne ved å skifte bleie.

Jeg har ikke egentlig tatt tiden, men tror hun vanligvis spiser i ca 10-20 minutter. Teller ikke måltid heller, men tipper ca 12 i døgnet. Hun sover ofte opptil 4 timer i strekk på natten, men har veldig uregelmessige og noen ganger litt hyppige måltider om dagen. Egentlig bare gir jeg henne melk når hun gaper, og har vel aldri sett på klokken. :P

Nå har mi blitt 6 uker alt, men har hele tiden brukt kort tid på måltidene, mellom 5-10 min. Nå er det oftere 5 min. Hun er veldig glupsk!! Ammer når hun er sulten, som oftest hver 3. eller 4. time.

Ammer konstant, syns jeg :P har hatt noen netter hvor jeg har sittet i sengen og ammet helt til morgenen med små to-femminutters pauser mellom puppene. Tror vi sliter litt med påkoblinga, for hun sovner alltid etter ett til fire sutt, og så må vi opp og vekkes. Drar en tur til helsestasjonen og prater med jordmor etterpå, for lillemor har ikke de 5-6 tunge tissebleiene hun skal ha (ifølge sykehuset) heller, bare fire-fem bæsjebleier med lite eller ikke noe tiss. Tenker ammeøktene blir kortere ettersom de blir mer effektive :)

Ammer hver 3 time ca! Og kun ene puppen hver gang så han får i seg tjukkmelka hver gang!!

Back
Topp