Amming

Augustmamma13

Flørter med forumet
Flere gravide her som fremdeles ammer? Jeg ammer fremdeles min som snart fyller 2 år, og jeg lever i håpet om at hun snart skal slutte av seg selv. Noen andre som har avvent større barn, evt fortsatt selv om man er gravid?

Gjør ikke det selv, men kjenner ei som bare fortsatte å amme begge to da lillebroren ble født - gikk visst bare bra det :-)

Jeg ammer sønnen min som blir 1 år nå, men håper på å slutte veldig snart. Hadde vært deilig med en ammepause kjenner jeg... Sønnen min derimot er ikke enig og har trappet opp ammingen i det siste :P

Jeg ammer, men han er bare 9 mnd'r.

Kutter når han er 1-ish. Nok å dele med ett barn og mann;)

Jeg mener å ha hørt at barnet kan avvise pupp når mor blir gravid på nytt, melken skal visst skifte smak og bli litt mer "besk".. Men dette er altså noe jeg har hørt, ikke tungt vitenskapelig bekreftet ;)

Jeg mener å ha hørt at barnet kan avvise pupp når mor blir gravid på nytt, melken skal visst skifte smak og bli litt mer "besk".. Men dette er altså noe jeg har hørt, ikke tungt vitenskapelig bekreftet ;)
Veldig interessant :)

Takk for svar alle sammen! :)
Ja, leste på ammehjelpen.no at.melka kan endre smak og at noen barn da ikke vil ha mer. Håper på det :p Hun har aldri tatt smokk, flaske, bamse eller koseklut (gudene vet vi har prøvd), så hun er veldig knyttet til puppen ^^ vi har kuttet helt på dagtid, men om natten ender det i fullstendig melt down om jeg sier nei... Så det har jeg gitt opp :p Men vet ikke om jeg takler å ikke ha noe.opphold mellom ammeperiodene... *syte syte* Hvordan har dere avvent?

Ja, leste på ammehjelpen.no at.melka kan endre smak og at noen barn da ikke vil ha mer. Håper på det :p Hun har aldri tatt smokk, flaske, bamse eller koseklut (gudene vet vi har prøvd), så hun er veldig knyttet til puppen ^^ vi har kuttet helt på dagtid, men om natten ender det i fullstendig melt down om jeg sier nei... Så det har jeg gitt opp :p Men vet ikke om jeg takler å ikke ha noe.opphold mellom ammeperiodene... *syte syte* Hvordan har dere avvent?
Mannen tok nettene, jeg sov med ørepropper eller var bortreist.
Lykke til!

Mannen din MÅ ta det. Her i huset kvidde han seg til tross for at alle mine venninner med erfaring sa at dette måtte han gjøre, det blir 10 ganger værre om det er deg, for barnet lukter deg og melk. Hos oss tok det ca.7 netter. De tre første var tøffest. Gi godt med mat på kveld, og tilby flaske (så godt det går, var flaskenekt her også, men det løste seg). Evnt kan mannen din få øve med flaske på kveldstid først, se om det går når barnet er rolig (ikke lett å starte med flaske når det er hysteriskt). Alt ordner seg tilslutt, men det er tøffe tak. Uansett, du må holde deg unna på natta. 5-6 tiden om morgenen kan være en fin tid å gi pupp på igjen, for det er jo ikke så tidlig for den lille. Spørs når dere er vant til å stå opp.

Må også legge til at jeg gråt og gråt og følte meg helt forferdelig når han hyla seg gjennom nettene - det hører til. Du er ikke en slem mamma som avvenner nattmat, selv om det føles sånn der og da ❤️

Mannen din MÅ ta det. Her i huset kvidde han seg til tross for at alle mine venninner med erfaring sa at dette måtte han gjøre, det blir 10 ganger værre om det er deg, for barnet lukter deg og melk. Hos oss tok det ca.7 netter. De tre første var tøffest. Gi godt med mat på kveld, og tilby flaske (så godt det går, var flaskenekt her også, men det løste seg). Evnt kan mannen din få øve med flaske på kveldstid først, se om det går når barnet er rolig (ikke lett å starte med flaske når det er hysteriskt). Alt ordner seg tilslutt, men det er tøffe tak. Uansett, du må holde deg unna på natta. 5-6 tiden om morgenen kan være en fin tid å gi pupp på igjen, for det er jo ikke så tidlig for den lille. Spørs når dere er vant til å stå opp.

Takk for tips. :) Vi får se hva vi gjør, mannen har en jobb som gjør at han ikke er tilstede på natten bestandig ^^

Her var vi så heldig at hun ikke ville ha mer, rett rundt 1 års alderen. Men forstår godt at man gir opp om nettene, man vil jo bare sove vidre :-P

Jeg og ammer enda. El kose ammer. Snuppa mi blir 10 mnd i slutten av august. Her i huset driver vi på med avvending fra kose amming, noe snuppa ikkje helt setter pris på. Så nå har vi urolige netter og sur baby hs meinte det bare ville ta 3-4 dager så hva det over meeeeen det stemte ikke helt. Er på uke 2 nå med avvending å kose ammer innimellom. Vil ha hvartfall 6 mnd amme pause før nye sugetak skal til ☺️ Sist eg hadde 2 så tette stoppet sønnen min selv pga melken skiftet smak. Hva slik eg oppdaga at nr 2 hva på veg. Nå ventes hærlige nr 4

Back
Topp