Amming

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Hvor mye ammer dere i døgnet? Og når ca vil melkemengden stabilisere seg til normalen? Føler det er svære meloner hele tiden her...

Jeg ammer ca 15-20 ganger i døgnet og føler vel egentlig at det har stabilisert seg nå (lille er 3 uker i morgen), men med økedager og mageknip så ender det fort med "sprengte meloner" et par ganger i uken :-)

Det kommer stadig nye økedøgn, så bare å ha tålmodighet. Hi hi! :-)
Men veldig slitsomt og litt vondt når det sprenger som verst.

Holder dere telling på det?? :P Jeg syns jeg ammer hele tiden, så vet ikke om jeg klarer å holde tellinga.

Jeg kan tenke meg at det har stabilisert seg hos deg til helga i hvert fall. :)

Holder dere telling på det?? :P Jeg syns jeg ammer hele tiden, så vet ikke om jeg klarer å holde tellinga.

Jeg kan tenke meg at det har stabilisert seg hos deg til helga i hvert fall. :)
Her har jeg kommet ut av tellingrn ;) men nå har de harde melonene begynt å bli myke etter amming, så da virker det som om det stabiliserer seg litt nå :)

Ca hver 3t... Blir da rundt 8 gang...
Tar ett par dager før puppene blir myke etter amming..

Andre som føler at puppene er sinnsykt kalde og nærmest følelsesløse innimellom?

Det varierer veldig her, fordi han ofte sover nesten hele natten og sover over nattamminger. Etter at jeg har begynt å vekke han om natten har det blitt litt mindre spreng - slapt og økedøgn i mellom, men han spiser i perioder ekstremt mye, muligens for å bunkre opp til natten.

Ikke hele puppen, men et par ganger i løpet av dagen kjennes brystvorten ut som en isklump! Ubehagelig. Bruker både engangsinnlegg og ullinnlegg.
Ja, brystvortene her også ja.. er også avhengig av ullinnlegg + engangs og varm dusj hver kveld

Veldig variabler. Har aldri telt men føler det har stabilisert seg. Ting er ikke så vonde lenger og heller ikke meloner. Hun er nå 14 dager.

Jeg kan faktisk sove på siden uten smerter

Ting blir bedre med tiden, det er vel fordelen med å ha barn fra før av, da vet man at ting blir bedre.. For nå er jeg så sår at jeg helst vil gråte litt ved amming. Hadde hun kunne pratet hadde hun bannet mye ;) men jeg vet jo at det går over og det hjelper.

Back
Topp